We love Sam!

Vi kan ju inte släppa Sam Davies ännu. Detta måste vara ett av de bästa exemplen på sponsring just nu. Trots en mycket mindre och billigare kampanj än Hugo Boss, Ecover & Pindar så tar Roxy lätt hem spelet när det gäller spaltmeter, genomslag i media och i folks hjärtan.

Detta kan vara något att fundera på för er som positionerar er hos olika sponsorer. Det handlar kanske mindre om det rent sportsliga, och mer om hur man faktiskt kan förstärka ett varumärke och leverera andra mervärden än bra placeringar. Men så klarr är komninationen oslagsbar.

Puma sticker ockås ut i VOR, låt vara på ett lite annat sätt. De är ju det enda teamet som faktiskt har ett genuint intresse av att kommunicera med oss konsumenter och enskilda seglare, medan de andra teamen handlar om business-to-business och VIP-aktiveteter i samband med stopovers.

Hoppas att det kommer bra utvärderingar av Roxys och Pumas engagemang framöver.

MEAsailing.jpg

6 Comments

  1. Henke Feb 23, 2009 Reply

    Vad är/gör Roxy?

  2. PelleL Feb 23, 2009 Reply

    Google är din vän…..outdoormode för tjejer…

  3. Author
    Peter Gustafsson Feb 23, 2009 Reply

    Det är Quicksilvers “tjejmärke”. Surf och skidåkning. Har man en liten tjej hemma så spanar man nu lite extra efter coola Roxy-kläder :-)

  4. Johan Feb 23, 2009 Reply

    I vilket fall har nog Sam goda möjligheter till fortsatt sponsring ,alternativt ny sponsor, för framtida seglatser. Hon inte bara lyckades segla runt hela vägen och hålla sig själv och båten hel och komma in på en strålande 4e-plats, utan hon lyckades också medialt helt fantastiskt bra. Hon syns verkligen hela tiden, och det på ett possitivt sätt!

  5. Henke Feb 24, 2009 Reply

    Jag känner till Roxy, ville bara retas lite och trigga Peter att ge oss några snygga tjejer (som inte är byggda i kolfiber) på blur ;-)

  6. F424 Feb 24, 2009 Reply

    Dagens kupp Henke, snyggt jobbat!!
    //Niklas S

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.