Skip to content

13 Comments

  1. Pelle P
    May 1, 2012 @ 19:25

    Lycka till Per! Sweeeet båt!!

    Reply

  2. David Johansson
    May 1, 2012 @ 20:00

    SWEEET BÅT!!! kan bara instämma…

    Reply

  3. Andreas Lyrstrand
    May 1, 2012 @ 23:06

    Man får iaf mkt ratt för pengarna..=)

    Reply

  4. Stefan Kolmodin
    May 2, 2012 @ 13:21

    Ratt? Jag trodde det var London Eye!

    Reply

    • Johan R
      May 2, 2012 @ 15:29

      Det var bannemig den största ratt jag sätt på bild! Kan vi inte ha en tävling på Blur om vem som har störst rattar….!

      Reply

      • Hannu
        May 2, 2012 @ 17:08

        Hehehe…….risk att det spårar ur nu eller???

        Reply

    • Erik
      May 2, 2012 @ 16:00

      Storleken och det stora mellanrummet mellan ekrarna öppnar för passage genom ratten istället för runtom.

      Reply

  5. Pelle Lindell
    May 2, 2012 @ 21:26

    Jag tycker nog DH-brevet ser helt OK ut: http://websejler.dk/da/certifikat/34294
    Ca. 15 s/m långsammare än en X-41 och ca. 15 snabbare än en Farr 30 känns väl inte helt galet?

    Reply

    • Peter Gustafsson
      May 2, 2012 @ 21:33

      Sven Lethvall hade LYS 1,42 på sin “On a High”. Någon som vet vad som hände med den båten?

      Reply

      • Öresund Regatta, AN
        May 3, 2012 @ 00:05

        Den låg i Limhamn Småbåtshamn i flera år oanvänd och övervintrade varje år i vattnet. Hämtades i fjol av Sven som åkte norrut.

        Reply

    • Per weiskvist
      May 7, 2012 @ 11:50

      Vi skal nu sejle hurtigere, end en X 41 på DH mål, og jeg har lige set målebrevet, og jeg tror det er fel, så vi bliver nok straffet yderligere 3-4 sek/sm :-(. Well, nobody can take the fun away, on a nice fast boat :-).

      Reply

  6. Peter lundgren
    May 3, 2012 @ 08:15

    Den lades upp för vintern på Frimarin i höstas.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.