Skip to content

9 Comments

  1. Pelle Pedersen
    Jun 8, 2017 @ 14:05

    Tycker det ser ut som GVA-loggan på båten framför CQS!! Är vi verkligen så snabba att vi steker av CQS på TWA 130?…

    Reply

  2. Classe
    Jun 8, 2017 @ 14:08

    Kul kommentar Pelle. ska intervjua min son som i dagarna seglat denna båt från Göteborg till Helsingfors. Otto Hamel och Albin Boman till vardags 49:er seglare har hjälpt till med nonstopseglingen.

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Jun 8, 2017 @ 15:16

      Härligt Classe, vilken upplevelse för killarna!!
      Kolla med sonen; är säker på att J111:an gör skrot av CQS då, NOT!!! :)

      Reply

      • Classe
        Jun 8, 2017 @ 22:15

        Pratade med honom idag. Han var inte så imponerad av båten. Ganska mycket strul med hydraulik, motor och styrningen av systemet för detta. Skepparen var inte så van vid båten så de kunde inte segla fullt. Kölen tappade också hydraultryck så den åkte ned flera gånger vilket inte är så snabbt och lite läskigt när de som vilade trodde båten höll på att välta. Båten verkar alltså seglas med motorn på jämt för att kunna trimma segel m.m.

        Reply

        • Pelle Pedersen
          Jun 9, 2017 @ 07:38

          Låter inte så betryggande med den hydraliken…

          Reply

  3. Hans Helgesson
    Jun 9, 2017 @ 10:06

    Förra veckan låg de nedkrängda på sidan i Frihamnen/GBG mha en stor tyngd i fockfallet (som det såg ut).
    Nån som vet varför? De har väl haft vissa utmaningar med stabiliteten…

    Reply

  4. Peter Gustafsson
    Jun 9, 2017 @ 11:54

    Don’t push that button :-)
    #lotsofthingsthatcangowrong #cqs

    Reply

  5. D35 Aurora
    Jun 9, 2017 @ 12:09

    Tur man inte har en sån panel att hålla ordning på också, t ex efter 29 timmar på Bohusracet :-O
    /Mats

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.