Skip to content

10 Comments

  1. Roger Larsson
    Oct 8, 2018 @ 13:26

    Jag ser en mast display. Vad är det för instrument på denna? Funkar det?

    Roger

    Reply

  2. Leif Andersson
    Oct 9, 2018 @ 08:39

    Det är B&G Hydra 2000 vindinstrument. Fungerar fint.

    Leif

    Reply

  3. Bengt Andersson
    Oct 9, 2018 @ 08:56

    Ser fint ut på bilden. Är det här en kryss eller länsbåt?

    Bengt

    Reply

  4. Leif Andersson
    Oct 10, 2018 @ 08:45

    Båten är väldigt allround men skulle jag välja något är det ändå kryssegenskaperna.

    Leif

    Reply

  5. Peter Nilsson
    Oct 10, 2018 @ 08:53

    Den verkar billig i jämförelse. Såg en J111 från 2012 i Frankrike. Den begärde man 190′ Euros för.

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Oct 10, 2018 @ 10:28

      Det kanske är lite skillnad på en 6 år gammal J och en 14 år gammal Seaquest? Båda är attraktiva båtar med vettiga priser och lär säljas inom kort.

      Reply

    • Per
      Oct 10, 2018 @ 11:50

      Fast det har ju funnits J111or för 140K men priset beror säkert på utrustning. Marknaden bestämmer:). Borde vara köparens marknad så här års.

      Reply

  6. Torben Pedersen
    Oct 11, 2018 @ 14:21

    Intressant jämförelse hur tillverkarna bygger sina varumärken. J-boats, X-yachts och Arcona i det dyrare sortimentet och det beror inte på att dessa är dyrare att tillverka handlar kanske mest om popularitet. En sådan båt som presenteras här blir onekligen lite udda i jämförelse. Orättvist kan tyckas. Reichel Pugh har säkert gjort ett bra jobb som vanligt och Seaquest varvet tillverkade en fin båt. Synd bara att de konkade.

    Reply

  7. Peter Gustafsson
    Oct 21, 2018 @ 17:00

    Då är det klart att Leifs Seaquest 36 går till Tyskland. Men med tanke på vem som har köpten, så är jag säker på att vi får se den kappsegla i våra vatten snart igen!

    Reply

    • Swash Buckler
      Dec 23, 2018 @ 20:04

      We‘re really happy and looking forward to sailing the Seaquest in the new season! And yes, we will sure come back for racing in DK and SWE :)

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.