J/92s Ninja till salu

Ännu en fin båt till salu. All info här.

24 Comments

  1. Carl Fjällman Feb 18, 2019 Reply

    Känns som det följer det nya svarta: 3x9m och under 3ton samt ca 100m2 segel.
    Finns många båtar i det segmentet på västkusten nu.
    2st Grand Surprise
    1st J/88
    minst en Farr 30
    Corby 33? Mrs Freckles
    m.fl.

    Perfekt för shorthanded!

    Passa på!

  2. D35 Aurora Feb 18, 2019 Reply

    Kanske inte lika ”svart” men det verkar ha brutit ut 40-fotsracer-bonanza på Blocket i dagarna (ja, jag missbrukar B svårt). Kul båtar! Synd att det är lite tuffare att köra dem SH/solo bara…och betydligt dyrare att driva på privat budget förstås.

  3. Sillstryparn Feb 19, 2019 Reply

    Och vill man kika utanför landets gränser ser man att Peters favorit…. :) Hubo ligger ute till försäljning:

    https://se.yachtworld.com/baatar/2018/waarschip-w36-worlds-edition-3511558/?refSource=standard%20listing

    Rätt saftigt att begära 2.7MSEK!

  4. Lasse Bergkvist SWE 550 GEP Communication Group Feb 20, 2019 Reply

    Ja, det går inte att segla EM i Oxelösund i sommar till ett lägre pris! Vi har haft mycket skoj med Grand Soleil 42:an. Vi har kontakter med ett företag som kan göra arbetet professionellt iVästervik, där hon ligger nu. Vi har lite mer info om båten på vår Facebooksida : SWE 550. Intresserade får gärna ringa för mycket mer info!

    • Anders Svensson Feb 21, 2019 Reply

      Kommer det ens gå att försäkra den båten i framtiden?

      Om nuvarande försäkringsbolag inte anser att det är värt att laga den utan istället gör en write-off så känns den inte så försäkringsbar.
      Tar man sig ann detta som privatperson lär ju bli enorma krav på dokumentation för att visa att den är fackmannamässigt reparerad för att överhuvudtaget kunna teckna försäkring.

      • Anders Feb 21, 2019 Reply

        Och 2handsvärdet efter det?

      • L-B Gustafsson Feb 21, 2019 Reply

        Write-off / lösa in är väl normalt bara ett för försäkringsbolaget affärsmässigt beslut när kostnaderna för att reparera / återställa båten överskrider försäkringsvärdet.
        Vet inget om detta fallet men reparera går alltid om det finns tid och pengar. Sedan att många av oss vet/tycker att kappseglingsprestandan aldrig blir det samma efter vissa reparationer. T ex en reparerad kolmast är troligen lika säker som före skadan men prestandan sannolikt sämre.

        • Anders Feb 22, 2019 Reply

          Fast jag har varit med om båtar som har blivit bättre av den här typen av reparationer. Uppstyvningar och förstärkningar skapar en bättre produkt.

          • Anders Feb 22, 2019

            Fan Bengt!
            Sluta kommentrera i andras namn!

          • Pelle Pedersen Feb 22, 2019

            Eller så kan “Bengt” och “Anders” börja använda sina efternamn…

          • Anders Feb 27, 2019

            Fast problemet kommer kvartså, hen kommer fortfarande skriva med mitt namn.

          • Pelle Pedersen Feb 27, 2019

            Anders! Det är väl bara att hänga ut hen “Bengt”, vilken tönt hen är…

  5. Sillstryparn Feb 21, 2019 Reply

    Samtidigt får man nog säga att all utrustning som ingår har ett ansenligt värde:
    Kan ju även vara ett alternativ att slakt båten för att plocka över den på en ny.
    Vet att man gjorde det när man byggde Mannerberg 38’an Mitsubishi Pajero (numera Pila): då slaktade man sin tidigare båt: Farr40’an Spendrups.

  6. Johan Olsson Feb 21, 2019 Reply

    Kommer även en Farr 38 IMS till salu i vår

  7. Sillstryparn Feb 28, 2019 Reply

    Alla trådar hamnar förr eller senare OT och nu är det dags för denna.
    Vega sport:
    https://www.blocket.se/vi/83948304.htm?ca=11

    • Mikael Vesala Feb 28, 2019 Reply

      Måste vara Stig-Helmers kompis som säljer sin Vega special ! Bara 55 tusen . vilket fynd! :-)

      • Carl Fjällman Feb 28, 2019 Reply

        Även priset är optimerat :)

    • Pelle Pedersen Feb 28, 2019 Reply

      F-n Peter G!!! Din drömbåt!!

  8. Lasse Bergkvist SWE 550 GEP Communication Group Mar 7, 2019 Reply

    Då är Grand Soleil 42: an såld till Lettland! Affären var klar tre dagar efter att vi lade ut annonsen på Blocket. Det har varit stort intresse från Sverige, Lettland, Finland, Estland och Polen!
    Ny ägare till båten är ett team där Kristaps Remess är tongivande och den som har varit i Sverige och tittat på båten. De har tidigare seglat en Archambault 35. Vi är mycket glada över att hon får nya, duktiga ägare som kommer att reparera henne och sedan kappsegla intensivt- teamet kommer att köra ORCi EM i Oxelösund! Våra tre intensiva säsonger med henne är nu över – nu får nya krafter ta över!
    För mer bilder, seglingsvideos och reportage från våra tre år med Grand Soleil 42:an, kolla in teamets Facebooksida SWE 550.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.