Garmin kör race-support igen

En av de mest uppskattade aktiviteterna med Nexus var regattasupporten, där experterna kom ut till de större racen och hjälpte seglarna bpåde med problem, men också med tips för hur man skulle få ut det mesta av sina instrument. Jag minns hur mycket hjälp jag fick när jag skulle köra nav på något Gotland Runt och nånting inte funkade kvällen innan. Att få nån liten grej utbytt där & då sparade många timmar.

Jag pratade med Janne Silfvén, och det verkar vara nyttigt även för Garmin att ta med sig ingenjörerna ut för att se hur prylarna används i vanliga båtar. Det brukar ju vara viss skilland på monteringen man gör vid skrivbordet och i trånga utrymmen ombord…

I vilket fall, kul att man tar upp konceptet igen.

Garmin hjälper kappseglare på plats

Garmin meddelar idag en ny satsning på att göra sig ännu mer tillgänglig för sina kunder. Med start 2019 kommer Garmins servicebåt åka ut till kappseglingar i Stockholmsområdet och utföra kostnadsfri produktsupport på plats. Första seglingen servicebåten kommer till är Lidingö Runt 11 maj.

Garmin har som ledstjärna att hjälpa sina kunder prestera bättre i sina sporter. Som ett led i detta arbete kommer Garmins servicebåt erbjuda kostnadsfri produktsupport* på plats på ett antal kappseglingar under seglingssäsongen 2019 i Stockholmsområdet.

”Alla som kappseglar vet att det är mycket som skall hinnas med före start. Det är så förargligt om någon givare lagt av eller man inte hinner med de sista inställningarna på instrumenten när man skall ge sig ut.” säger Janne Silfvén, produktchef Garmin Marin.

Servicebåten kommer till
• Lidingö Runt 11 maj
• Ornö Runt 25 maj
• Gullviverallyt 31 maj (Lökholmen)
• KSSS Sandhamn Open 6-8 juni
• Kolfiberrodret 14 juni (Grinda)
• ÅF Offshore Race 27 juni
• KSSS Sandhamnsregatta med SM ORCi, 8-10 augusti
• GranPrix 14 september

Detaljer och eventuella ändringar i schemat kommer även publiceras på Garmins facebooksida.

Genom en enkel anmälan via epost till seglarservice@garmin.se där man berättar vad man vill få hjälp med kan nu seglare få hjälp med enklare serviceärenden timmarna före start. Alla ärenden tas om hand i tur och ordning och i mån av tid.

”Det här är ett komplement till den service och support Garmin i vanliga fall erbjuder. Vi startar i Stockholmsområdet säsongen 2019 som ett test. Målsättningen är att finnas på fler platser framöver” säger Janne Silfvén.

*Produktsupporten kommer vara kostnadsfri med reservation för om någon produkt som inte omfattas av garanti behöver bytas ut mot en ny.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.