Skip to content

7 Comments

  1. Anders
    Sep 30, 2019 @ 23:37

    Genomtänkt var ordet. Fundering: Med tanke på hur vingarna går skrovet borde det väl inte vara helt omöjligt att ersätta ett avslaget foil under race. Kanske med ett mindre komplext foil men i alla fall. Med tanke på hur smal ”hytten” är och att sidorna förefaller vara en del av den bärande konstruktionen; någon som vill ge sig på att spekulera i om det går att konvertera den till en TOR-båt?

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Oct 1, 2019 @ 08:12

      TOR = ex VOR?

      Reply

      • Fabian Tillig
        Oct 1, 2019 @ 09:21

        TOR = The Ocean Race ;)

        AT Racing var väldigt tydligt med att den här båten kommer inte vara lämpligt för det. Och att detta inte var målet heller.

        Tror inte att det finns nån chans att man byter foil ute på sjön, oavsedd designen. Tittar man på förra VG så var det ju också bara AT somlyckades bryter foilsen utan att skada nånting mer på båten. Andra körde ju på nånting med foilsen och skadade båten isf foilsen. Det är nog en av många risker man få lever med när man kör VG…

        Reply

  2. srsseglaren
    Oct 18, 2019 @ 22:07

    Foiling IMOCA 60 vs foiling Kitesurfing
    https://www.youtube.com/watch?v=k1toKHhdRGE

    Reply

  3. srsseglaren
    Oct 18, 2019 @ 22:59

    IMOCA med mer lyft, (för mycket ?):
    https://www.youtube.com/watch?v=3WotTHU3wYk

    Reply

  4. Peter Gustafsson
    Nov 4, 2019 @ 19:57

    ***Update from the Alex Thomson Racing technical team***
    12:00 GMT / 13:00 CET
    Last night Alex and Neal were both able to get some rest onboard HUGO BOSS. In the early hours of this morning the skippers resumed their attempts to stabilise the keel.
    Despite their very best efforts, it became clear that keeping the keel attached would put the boat at great risk. With the keel attached only by the hydraulic ram, and in an unstable position, there was a serious risk of significant damage to the hull.
    We did everything that we could to preserve the keel but collectively we determined that it was far too dangerous to keep it in place.
    Therefore, with guidance from our team shore-side, Alex and Neal set about cutting the hydraulic ram to free the keel from the boat. After many hours, they were successful in their efforts and the keel is now no longer attached to the boat.
    Alex and Neal have filled the ballast tanks onboard and fully extended the foils in order to keep the boat as stable as possible. They are currently in light winds and a slight sea state, and we are comfortable that there is no immediate risk to the boat or the skippers.
    The next step is for us to put together the best possible strategy to bring the boat slowly and safely to port. We are currently exploring various options and will provide an update in due course.
    Transat Jacques Vabre
    #TransatJV

    Reply

  5. Det är vår! - BLUR
    Feb 25, 2020 @ 21:00

    […] Det krångligaste projektet antagligen att montera en watermaker. Vi har nu bestämt oss för en Katadyn PowerSurvivor 40E. Vikt 11.3 kg, drar 4 A och gör 5.7 l/h. Samma som Hugo Boss har (kolla 01:20 in i denna film). […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.