Skip to content

12 Comments

  1. Jesse
    Dec 22, 2008 @ 14:29

    Vad använder ni för tracker… håller på att avlida på den där geovile skiten..

    Reply

  2. Stefan
    Dec 22, 2008 @ 15:05

    Hej

    Gick upp från poolen för att kolla slutet och hamnade mitt i rafflet. Jag håller på E 3 som vanligt men det kanske är dags för blue. Här på Gran Canaria är det svalt och lite dis undgefär som en sommardag i Juli.

    Stefan

    Reply

  3. Peter Gustafsson
    Dec 22, 2008 @ 15:13

    Protest?
    http://www.volvooceanrace.tv/page/NewsDetail/0,,12573~1496341,00.html

    Reply

  4. Viking
    Dec 22, 2008 @ 15:37

    Är det inte internationella sjöväjningsregler efter mörkrets inbrott och därmed är E3 friad.

    Reply

  5. Patrick L
    Dec 22, 2008 @ 15:37

    Hyfsat tight… Go E3!

    Reply

  6. Hans
    Dec 22, 2008 @ 15:53

    Kan inte nån lära spanjorerna att tala Engelska när de intervjuas i ett internationellt race….

    Reply

  7. Viking
    Dec 22, 2008 @ 16:11

    Finns det inget on-line så att man kan följa målgången?

    Reply

  8. Peter Gustafsson
    Dec 22, 2008 @ 16:20

    Nix. Tracker/data uppdateras varje timme. Med 13 knop lär de gå imål innan nästa rapport…

    Reply

  9. vong
    Dec 22, 2008 @ 17:31

    Puma 2:a?
    Monday 22 December, 2008 15:10 GMT

    Telefonica Blue won leg three but behind, PUMA has grabbed second place, while the Nordic crew on board Ericsson 3 pushed their stable mates and overall race leader, Ericsson 4 into fourth place for the leg.

    We’ll have reaction shortly.

    Reply

  10. snabel
    Dec 22, 2008 @ 17:44

    rapporteringen suger snabel !!!!!!!!!!!

    Reply

  11. Peter Gustafsson
    Dec 22, 2008 @ 20:02

    Ericsson Racing Team trea och fyra till Singapore

    Tre etapper har nu seglats av Volvo Ocean Race. Och lika många gånger har Ericssons nordiska båt kommit på tredje plats. Däremot blev det skiftet i toppen då spanska Telefonica Blue blev första båt från Kochi i Indien till Singapore dit båtarna kom sent på måndagskvällen lokal tid.

    – Jag har verkligen gillat att segla den här etappen med mycket taktik och blandningen av förhållanden. Det är fortfarande hårt arbete men närkontakten med de andra båtarna gjorde etappen till en verklig utmaning, säger Anders Lewander, skeppare på Ericsson 3.

    De fyra båtar längst fram i fältet växlade om att vara i ledningen det sista dygnet i Malacka sundet ner mot Singapore. Och det gällde att inte bara hålla koll på konkurrenterna. I Malacka sundet finns hundratals lastbåtar och mångdubbelt fler små fiskebåtar och fiskenät ligger huller om buller. Det gäller att hålla tunga rätt i mun inte minst nattetid.

    – Jag måste erkänna att jag vid några tillfällen trodde att vi skulle vinna etappen. Nu blev det tyvärr inte så. Men det var verkligen ett spännande race, säger Lewander

    Ericsson 4 med internationell besättning blev fyra och amerikanska Puma la beslag på andra platsen. Det har snackats om att de spanska Telefonica-båtarna seglar bäst i lätta vindar och det var exakt vad skepparen Bouwe Beking visade. Telefonica Blue är snabb när det inte blåser så mycket.

    Efter drygt nio dygn till havs och cirka 1950 sjömil (cirka 3611 km) skilde bara ett par hundra meter när Ericsson 3, Ericsson 4 och Puma slogs om andra platsen bakom spanska Telefonica Blue som hade gått i mål tio minuter tidigare. Puma drog det längsta strået av de tre och var en minut och 47 sekunder före Ericsson 3 som i sin tur var endast 40 sekunder före Ericsson 4.

    Sammanlagt leder Ericsson 4 fortfarande på 35 poäng före Telefonica Blue på 30,5. Puma har 27,5 poäng och Ericsson 3 ligger fyra med 23,5 poäng. Nu får besättningarna några dagar ledigt för att fira jul och nyår. Den 10:e januari är det in-port race i Singapore och den 18:e januari smäller startskottet för etapp 4 från sommaren i Singapore till vintern i kinesiska Qingdao.

    Reply

  12. Stefan Blom
    Dec 23, 2008 @ 22:02

    Föstra offret för finanskrisen är skördat i VOR.
    Ryssar ger upp…
    Synd
    // Blom

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.