Skip to content

14 Comments

  1. Team Styrbord
    Sep 16, 2009 @ 08:34

    Inte alls illa…man kanske skulle byta

    Reply

  2. kris
    Sep 16, 2009 @ 08:35

    Price ungefär?

    Reply

  3. Clifford
    Sep 16, 2009 @ 08:45

    Helrätt, förutom teakdäcket och slips-färgen på skrovet. Skulle vilja ha en sån till Bohusracet.

    Reply

    • Hans
      Sep 16, 2009 @ 08:57

      Instämmer med Clifford – vidrig färg på skrovet och en hel regnskog på däck och i sittbrunnen känns väldigt fel. Resten är däremot 110% rätt.
      Vi kanske kan få grupprabatt……?

      Reply

  4. Erik Barkefors
    Sep 16, 2009 @ 09:15

    Säkert bra i hamn när man vill valsa runt på de stora ytorna nere i ruffen men jag lockas mer av Class 40 där seglingen och säkerheten till sjöss prioriteras före glassighet.

    Reply

  5. Bosse
    Sep 16, 2009 @ 09:28

    Hmmm…matta i salongen??!!

    Reply

    • Johan
      Sep 16, 2009 @ 11:28

      Klockrent ju! Och skön persisk touch var det på den med!

      Reply

  6. Johan O
    Sep 16, 2009 @ 09:30

    Kaffemugg finns redan, http://www.swecomposite.com/album/Others/slides/Coffe%20Cup.jpg

    6040 Kg inkl en brädgård verkar orimligt lätt, stämmer verkligen uppgifterna??

    Reply

    • Richard Domack
      Sep 17, 2009 @ 10:20

      Brädgård i ruffen behöver inte längre betyda så många extra kilon som på Orustvarvens storhetstid då en besticklåda på 7 kg. tom tycktes vara helt normalt.. Allt är inte längre trä som glimmar..

      Reply

  7. Baltic fan
    Sep 16, 2009 @ 14:55

    2 000 000, minst…. €

    Reply

  8. Björn N
    Sep 16, 2009 @ 16:04

    Äntligen något som skulle kunna motivera ett byte från min Aphrodite 29:a!

    Reply

  9. Spirit
    Sep 16, 2009 @ 20:50

    Hej,

    Jag har sett båten i produktion när den var näst intill färdigställd. Ni kan lugnt lita på att båten är precis så lätt som varvet specat den. De har mycket bra koll på vad de håller på med och skulle på en båt som denna aldrig ens fundera på att montera så mycket som ett standardfärste till något om det gick att göra lättare i kol (eller titan). Enda skillnaden jag sett jmf med ritningarna är att man monterade ett normalt segelbåtsdrev i stället för en “infällbar” axel a la VO 70.

    Båten är otroligt sweet, passar perfekt till two-handed men har ett ganska smalt användningsområde eftersom köparen valde att avstå från en hel del (högst normal) komfortutrustning i bla pentryt. Dessutom är förskeppet tomt.

    Har inte koll på prisnivån men skulle gissa ca 1.5 m Euro (utan moms…). Som ett alternativ kan Ni alltid spana in Bionic Elk, 56 nummer 1, med swing keel och dubbla daggerbords som finns till salu för samma pengar på http://www.balticyachts.com .

    PS. Burkhållaren är precis så läcker som den ser ut. Vill ha!

    Reply

  10. SilverSurfer
    Sep 18, 2009 @ 07:49

    Og så må vi håbe at den ikke tilhører den generation af R/P-både, som andre har måttet modificere, fordi de ikke kunne sejle. Synes at chinen er for dyb og at vandet bag båden er for uroligt……..var det ikke blandt symptomerne ?

    Reply

  11. Peter Gustafsson
    Jan 4, 2020 @ 17:11

    Till salu https://ancasta.com/boats-for-sale/used/sail/baltic/45/33101/

    Fortfarande sweet. Även utan kaffekvarnen.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.