Skip to content

5 Comments

  1. Anders Dahlsjö
    Feb 19, 2010 @ 10:41

    Nu valde alinghi att göra ingenting! Det hade varit intressant om de provat att göra något av de föreslagan åtgärderna. Även om de misslyckats så hade vi och de blivit lite klokare. Nu släppte man ledningen. Eller trodde de att BMWO inte kunde nå märket?
    Liknande situation under AC32 men jag kommer inte ihåg vem som var styrbord eller babord, tror det var NZL aom kom för BB och fick straff för att de inte höll undan för alinghi som kom in på en låg kurs. Någon som kan rota fram den situationen? Vore intressant som jämförelse.

    Reply

    • Fabian
      Feb 19, 2010 @ 15:58

      Reply

      • Patrick L
        Feb 19, 2010 @ 16:22

        G R Y M T ! ! ! Det är close racing, det!

        Reply

    • Patrik H
      Feb 21, 2010 @ 18:26

      Fantastisk match. Jag minns det väl då jag satt i vingbåten och kollade om Alinghi gick under halvvind när de pekade på ETNZ. Här är straffsituationen med domarnas kommunikation inlagd: http://www.youtube.com/watch?v=BlC2AhVixMk

      Jag kommer ihåg att jag innan slaget tyckte att ETNZ hade kunnat gå före men kollegan i vingbåten trodde inte det. I alla fall en perfekt utförd dial down av Alinghi.

      Reply

  2. Jos
    Feb 19, 2010 @ 12:09

    Thanks for the plug, Peter!
    Leave a comment on LTW if you’ve made a choice about what you think SUI should have done…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.