Skip to content

8 Comments

  1. Johan R
    Apr 21, 2010 @ 11:55

    Peter, ett kanonbra reportage och mer sånt.

    Nu när man inte längre syr segel här hemma på North ger du oss en bra insyn i hur det fungerar och går till när våra segel sys. Vet du X-35 seglen görs i Nevada eller på Sri Lanka?

    Reply

  2. Peter P
    Apr 21, 2010 @ 13:12

    Johan – tror dom görs på Sri Lanka.
    Peter – hur bekvämt är det egentligen att åka omkring i selarna?

    Reply

  3. Henrik N
    Apr 21, 2010 @ 22:34

    Snygga bilder, snyggt reportage – snyggt jobbat, Peter!

    I en vardag där nära nog ingenting är gratis, förser du oss som hänger här på BLUR.se med en högklassig bevakning av segelsporten och allt kring den samma, gratis…
    Snart kan jag säga upp Sea Horse, Segling och de andra blaskorna. Inte för att de kostar pengar, utan för att de innehåller gamla nyheter.
    Hatten av, bockar och bugar.
    Keep up the good work!

    Reply

    • Hans
      Apr 22, 2010 @ 13:51

      +1

      Reply

    • Hans
      Apr 22, 2010 @ 13:52

      +1
      Way to go Peter

      Reply

  4. Malcolm Sjödahl
    Apr 21, 2010 @ 23:51

    Hej
    Kolla in Q-Bonds limteknik på http://www.q-bond.com så får ni se ytterliggare en produktionsmetod som används av ett femtiotal segelmakare runt om i världen. Tro det eller ej men North Sails är den största tillverkaren även av Q-Bond limmade segel.
    Häslningar Malcolm

    Reply

  5. Öresund Regatta, AN
    Apr 22, 2010 @ 12:45

    Mina kol panel-segel och D4 segel från Gransegel är “Q-bondade”.
    Inga problem so far.

    Reply

  6. North Sails 3Di | BLUR
    Apr 23, 2010 @ 06:15

    […] Detta är andra delen av två från North Sails i Nevada. Den första handlade om 3DL. […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.