Sweet… Baltic 112 Nilaya
Ännu en toksnygg båt från våra vänner i öster, Baltic 112 Nilaya. Foton: Guido Cantini.
BALTIC 112 NILAYA – an elegant and timeless super yacht
On the 3rd of May the Baltic 112 Reichel Pugh Nauta, named Nilaya, was successfully launched at Baltic Yachts new facilities in Jakobstad. Baltic 112 Nilaya is set to be one of the most high-performance sailing boats of its size. It’s a superyacht that can deliver high performance with all the pedigree of a stripped-out racer. When high performance is high on the priorities, carbon-fibre pre-preg composite construction is the obvious way to go.
Nauta Yacht Design conceived the general arrangement plans and the sleek lines of “NILAYA” teaming up with Reichel Pugh Yacht Design who has been responsible of the Naval Architecture. The two design studios already have a solid collaboration history in the design of high performance cruiser racers.
The Baltic 112 Nilaya will have a displacement of just 87 tons and incorporates a lifting keel, capable of reducing the maximum draft of 5.50 metres to just 3.50 metres. At the same time the yacht offers the most exigent guests some elements which are normally the characteristics of yachts in a higher L.O.A. range: the bright deck house where enjoying an all-around sight, as if you were outside, the four spacious guest cabins, with a large and elegant Owner’s cabin, three comfortable cabins for crew with the Captain’s double cabin, the functional and huge galley. Care for details, even the smallest, a rational and functional interior arrangement, a simple, synthetic yet timeless style are the ingredients of this spectacular looking superyacht.
This is the first time Nauta and Baltic Yachts have been working together and quoting Baltic Yachts’ Managing Director Kenneth Nyfelt and Nauta’s C.E.O. Mario Pedol “it has been really a pleasure working together during the 3 years build period”. Also Nigel Ingram of Marine Construction Management has been working closely with the project management of the 112 build.
Lars Klingström
Nov 21, 2010 @ 21:54
OM jag skall köpa båt över 100 fot vet man ju vart man skall gå…
Öresund Regatta, AN
Nov 21, 2010 @ 23:01
Nu fattar jag varför jag aldrig sett regnskog i Finland. Det är ju självklart de har fasen gjort båtar av den…
Finngulf
Nov 22, 2010 @ 09:27
Vad kostar ovan båt fantastiskt vilken hantverk räcker 150 Miljoner…
F424
Nov 22, 2010 @ 11:21
Någonstans här börjar det väl bli problem att läsa mastdisplayerna utan teaterkikare-:)
Någon som har erfarenhet av att strypa en gennaker av denna storlek med snuffer? Hur mycket kraft behöver man?
Larsa
Nov 22, 2010 @ 11:49
Ser ut som Pink Gin Baltic 97, hon var ett monster att segla ;)
Förhoppningsvis så fungerar backslaget på denna
Pink Gin
Nov 22, 2010 @ 18:55
Pink Gin är väl ändå en Baltic 152 och så lik vet jag inte då den har positiv akterspegel om jag inte minns fel.
Fina båtar de där.
Large
Nov 22, 2010 @ 14:37
Snygg båt, varför ha hötorgskonst i ägarhytten………..Lika fult som tapet på huvudskottet i FF 42!
o
Nov 22, 2010 @ 17:32
Det är inredarens practikal joke. är man tacky nog att ha ett sånt stort as till båt är man också tacky nog att gilla hötorgskonst.
Joakim von Anka
Nov 22, 2010 @ 23:51
Undrar vad man jobbar med för att kunna pröjsa en sån här pjäs?
Magnus
Nov 23, 2010 @ 08:17
Svaret är nog att man inte “jobbar” speciellt mycket, däremot tjänar man pengar, rätt mycket :-)
Men ärligt talat ser den inte ut att ligga lite framtung i vattnet? Svårt att avgöra från bilder men hade jag tagit promotionbilder så skulle inte jag vilja att den såg så framtung ut….
Gert F
Nov 23, 2010 @ 09:32
Undrar hur stor mängdrabatt de fick på LED-lampor.
Det finns ju en faslig massa av dessa i alla fall.
Gert F
Nov 23, 2010 @ 09:36
97 st LED-lampor kunde jag räkna till.
Det finns nog bra många fler ombord.
Ja,jag vet.Jag har inget att göra på jobbet…