För den som hade det lite sparsamt med seglingsrelaterade klappar under granen, så finns här något att ta tag i. Efter att Martin Kamperhaug har återställt båten till hur den såg ut 1977, så vill han hitta någon i Sverige som tar projektet vidare. Massa bilder på Finn.no. «Sverige», Legendarisk 12 Meter konstruert av Pelle […]
Anders B
Nov 19, 2014 @ 13:39
Möbel för vacker för att sjösättas? Partybåt! Även IOR båtar kunde vara vackra, men här når väl begreppet “tokrenovering” nya höjder.
Anders Averdal
Nov 19, 2014 @ 17:43
Är det inte seglingsförbud vid Röda sten och Novotel?
Pelle Pedersen
Nov 19, 2014 @ 19:01
Var e bloopern?:)
Lasse
Nov 23, 2014 @ 22:10
Skall plocka fram den till nästa säsong…. och lägga upp en film, ingen aning om hur det skall fungera men det skall bli skoj att få prova, har för mig att den är rätt ful i färgerna.
Pelle Pedersen
Nov 24, 2014 @ 08:05
“Ful i färgerna”!!, ännu bättre!! Våra proffsfotografer behöver lite nya färger att plåta (inte bara “mainstreamvitt på undanvind).
Har seglat med blooper, det är inte lätt men roligt!!
Lasse
Nov 24, 2014 @ 22:36
Jag ringer dig när det blir dax… ;-)
Pelle Pedersen
Nov 24, 2014 @ 23:37
Gör gärna det, Peter har nr!
Gerhard Carlson
Nov 24, 2014 @ 17:24
Mycket gung blir det!!!!
Pelle Fälth
Nov 24, 2014 @ 18:29
Fast bloopern, eller big boy som det också kallades, hjälpte till att balansera ekipaget. Den störta orsaken till pendlingarna var de smala akterskeppen.
Gerhard Carlson
Nov 24, 2014 @ 23:16
Det kan nog stämma, kändes som att båtarna inte gick fortare bara djupare ;-) Och när bloopern kom upp då visste man att man förr eller senare låg på sidan!