Sweet… Maxi Dolphin MD 33
Ännu en orgie i kolfiber, teak och snygg design. Från Italien (såklart) kommer MD 33. 10 meter båt = 2.8 Mkr med North 3DL och Ockam instrument :-). Men snyggt är det. Ser ganska OK ut?
Ännu en orgie i kolfiber, teak och snygg design. Från Italien (såklart) kommer MD 33. 10 meter båt = 2.8 Mkr med North 3DL och Ockam instrument :-). Men snyggt är det. Ser ganska OK ut?
Många gick ju igång på Pogon, så här kommer lite helgnöje i form av videklipp på Tsunami, en Argentinsk Open 30. 15 nudos (knop) = OK?! Norrmännen (återigen) har ett projekt för att bygga en Owen Clarke design: OpenSea 30. Artikel i SEILmagasinet.
Årets dominanter i IMS-klassen, här på Gotland Runt. Svenska havskappseglingsförbundet frågar på sin hemsida: “Vilket respitsystem föredrar du”. Frågan är om svaret blev det man hoppades på? IMS 29% IRC 48% ORC Club 24%
Kommer ni ihåg Torbjörn Törnqvist, han som körde Swan 601 med Russel Coutts som taktiker. Ryktet säger att det är en TP52 på gång! Man skulle kunna bli lite avis? Näää…
Som vi redan har konstaterat händer det massor av saker i Norge (som nån på regatta.nu utryckte det: “Oslofjorden is the place”). Massor av nya båtar >40 fot, IMS-VM, fulltecknade shorthandregattor och nu senast: kaos i seglarförbunden :-). Först misslyckades man med inbjudningar kring nåt årsmöte, sedan tolkade man ORCs säkerhetsregler så att 600 seglare […]
Bernard Stamm regerar i Velux 5 Oceans. Han har också fått till en sjysst video.