Simrad OneStar
Nu är det bråttom om man skall anmäla sig till Simrad OneStar. 38 anmälda sedan 07:00 i morse. Max 50 båtar på linjen. Bland båtarna hittar vi tre Mini Transat, två Landmark 43 och en helt ny Express 40.
Nu är det bråttom om man skall anmäla sig till Simrad OneStar. 38 anmälda sedan 07:00 i morse. Max 50 båtar på linjen. Bland båtarna hittar vi tre Mini Transat, två Landmark 43 och en helt ny Express 40.
Orkanbyar. SMHI tycker man skall hålla sig inomhus. Tänder en brasa och lyder deras råd. Men andra verkar ha gett sig ut i ovädret. “Stormhunter” Anders Averdal greppade sin Nikon och begav sig ut bland fallande träd, avstängda vägar och översvämmade bryggor. Så här såg det ut i Långedrag. Högt vatten i GKSS-hamnen. Bra tryck. […]
Roy Heiner och Juan Kouyoumdian har snickrat ihop en 38-fots VO 70 (pdf): 11.59 x 3.62 m, 3100 kg, 200 m² undanvindssegel = €276.000 + moms & segel. Enda felet är väl två fåniga rattar istället för rorkult? Och ganska små roder? Mycket vevande på en hård undanvind :-)
Ryktet säger att man har öppnat dörren för en IRC-klass på Gotland Runt. Minst 10 båtar så blir det åka av! Nån som vet mer? Innebär detta slutet för ORC-Club redan i år om man kan köra IRC med sin X-35 eller J/105 och LYS med sin Nova eller Ballad? Vad vet jag! Spekulationer välkomnas […]
Killarna på X-yachts ligger inte på latsidan. Nu lanserar man X-34. Någon spekulerade om man skulle köra volymproduktionen någon annanstans för att få ner priset? Nån som vet?
Denna vecka lite mer humor… som bonus har vi nya Sjambok på väg till Key West och en Mumm 30 wipeout.