Hemsegling

Jag köpte min båt i Luleå i februari när det var 32 grader kallt och en meter snö. På norrländska sade man mig att “näää, det är ingen idé att försöka ta dig härifrån förrän nån vecka in i juni…”. Jag frågade försynt om lastbilstransport, men då tyckte man bara att jag var mesig… “du […]