Blue Nights

Nu har jag lagt in några av mina favoritbilder på Båtnytts fototävling. Vore kul om ni gick in och röstade här!



Peter Gustafsson Fun & Games🤡 6

Nu har jag lagt in några av mina favoritbilder på Båtnytts fototävling. Vore kul om ni gick in och röstade här!



If you’ve been involved in offshore racing for a while, you’ve probably come across the new way of calculating results: Weather Routing Scoring (WRS). The idea: combine a boat’s theoretical performance (the VPP polars on its certificate) with a weather model for the actual race, then measure how close each boat got to its possible performance […]
Efter Marstrand Big Boat så var det dags att ta båten till Östersjön för Gotland Runt och RORC Baltic Sea Race. Ett bra sätt att värma upp, och att få segla lite mer tillsammans med hela teamet (de långa racen kör vi doublehanded) var att segla Sandhamn Open som också var SM i ORCi. Eftersom […]
Nån som har koll på båten idag? Profilen SWE 8971 is the world’s first extruded yacht. SAPA, Scandinavian Aluminum Profiles AB produced it in 1981. The initiator of Profilen, creative impact photographer and sailor Lennart Hyse, initiated the idea, collected a crew, took the role as the project manager, documented the story and created a […]
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
2008-06-25 @ 14:53
Snygga Peter !
Har själv lagt in några och måste så klart fiska lite röster oxå
CB 66 action
http://www.maringuiden.se/data/bildtavling/rosta.php
En farr 40
http://www.maringuiden.se/data/bildtavling/rosta.php?bild=511
En X-35:a
http://www.maringuiden.se/data/bildtavling/rosta.php?bild=513
2008-06-25 @ 15:43
Vacker bild den sista på hmm…e de Ostindiefararen Götheborg ?
2008-06-25 @ 17:31
Japp… under Match Race Sweden förra året.
Två meter bakom mig när jag fotar är det fullt drag i baren och disco på högsta volym. Men åt det här hållet så är det en stilla sommarkväll… kontraster!
(och svårt att få kameran stilla för en lång exponering när alla hoppar i takt)
2008-06-25 @ 19:35
Ja, hur sjutton fick du kameran tillräckligt still för att få en så skarp bild?? Slutartiden kan inte ha varit speciellt lång? Stativ eller IS?
/Danne
2008-06-25 @ 20:22
Objektiv med IS (2 sec @ f/4, 24 mm, ISO 100) men jag fick lägga kameran på ett bord. Man orkar ju inte släpa med sig ett stativ även om det hade varit rätt i många lägen.
För översta bilden låg kameran på ett elskåp (8 sec @ f/13, 10 mm, ISO 100).
2008-06-26 @ 08:24
Långa slutartider på natten e coolt.