Related Posts
The Admiral’s Cup – NoR
RORC skall nu göra ett försök att återuppliva Admiral’s Cup. Här är Notice of Race. Varje deltagande klubb skall ställa upp med två båtar (se nedan), och varje besättning måste innehålla en tjej och en person yngre än 27. Anmälningsavgiften är 10.000 GBP. Får vi se några svenska team? CLASS Min. TCC Max. TCC Min.LH(m) […]
Kommunikation ombord på Blur
Detta är en presentation jag höll ett par gånger under våren, bland annat för Svenska Havskappseglingsförbundet. Vi tror ju att vi har hittat ett bra sätt att kommunicera ombord, och att detta hjälper oss att vinna race. Väldigt ofta ställs vi ju mot båtar som på pappret är mycket bättre än vad vi är. Det […]
6 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Emil
Mar 17, 2008 @ 11:18
Fox 9.50
Peter Gustafsson
Mar 17, 2008 @ 11:26
Snabbt jobbat Emil!
Emil
Mar 17, 2008 @ 12:18
Tack, vad får jag för pris..?
Ola
Mar 17, 2008 @ 12:43
Tycker jag mig inte se en motorbädd till en lombardini med S-drev?
fastisfun
Mar 17, 2008 @ 15:27
Är det tankarna för vattenbarlasten man ser, vad som ser ut att vara nästan framme vid masten? Någon som har en kommentar på det? Med ett så brett och “kraftig” akterskepp, hade jag förväntat mig att se dem närmare aktern.
Charles
Mar 17, 2008 @ 16:18
There are two water ballast tanks on each side. The front tanks are those you can see on the picture, either side of the keel. The aft tanks are located within the benches (either side of the engine) that are now in the boat, although you can’t see them in the picture. So you have about quite a lot to play with to trim the boat longitudinally.