

Related Posts

Hermanö Runt håller stilen
Som ni vet så är Hermanö Runt ett av mina absoluta favoritrace. Eventuellt har man svenskt rekord i kvoten “bra arrangemang med liten bemanning” (kanske Gullvivan eller Kolfiberrodret är i samma liga)? Detta syns också på deltagarantalet som har varit stabilt de senaste 20 åren. I år verkar intresset ännu större, då många anmält sig […]

ORC Doublehanded EM | Trash Talk
Kul att följa doublehanded-em i Helsingfors. Jag håller så klart lite extra koll på båtarna nedan. Jolene och Vitesse stack ut hakan genom att vina tune-up… Tracking här. Är det inte lite lustigt att J/99 och First 36.7 går i olika klasser. Class B: APH from 518.0 – 557.9 s/NM – Blur har APH 556.2Class C: […]

Textile quick connectors 🤩
I ❤️ the Internet. Surfing after lightweight Dyneema bags on Etsy (another story) I found these amazing textile quick connectors. Perfect for our main halyard. A few days later they show up in the mail Thanks to Gilles at Sud Rigging – his Etsy page here.
6 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Mar 17, 2008 @ 11:18
Fox 9.50
Mar 17, 2008 @ 11:26
Snabbt jobbat Emil!
Mar 17, 2008 @ 12:18
Tack, vad får jag för pris..?
Mar 17, 2008 @ 12:43
Tycker jag mig inte se en motorbädd till en lombardini med S-drev?
Mar 17, 2008 @ 15:27
Är det tankarna för vattenbarlasten man ser, vad som ser ut att vara nästan framme vid masten? Någon som har en kommentar på det? Med ett så brett och “kraftig” akterskepp, hade jag förväntat mig att se dem närmare aktern.
Mar 17, 2008 @ 16:18
There are two water ballast tanks on each side. The front tanks are those you can see on the picture, either side of the keel. The aft tanks are located within the benches (either side of the engine) that are now in the boat, although you can’t see them in the picture. So you have about quite a lot to play with to trim the boat longitudinally.