

Related Posts

💧J/99 Blur i vattnet💧
Efter en produktiv meck-vecka på Eole Performance så är nu båten i vattnet. Varvet drivs av bröderna Marcel och Benjamin Dutreux, där den senare är känd som Vendee Globe-skipper på Guyot som också ligger här. Nästa vecka skall båten vägas och alla segel mätas om. Sedan skall båten ta sig till Trinité sur Mer för […]


J/111 DaCapo till salu
Som några av er vet, så har vår seglarvän Jørgen G Heje gått bort. Vi är många som kommer att sakna honom. Det betyder också¨att vi behöver hitta ett nytt hem för hans fina J/111 DaCapo. J/111 DaCapo – #85 2013 Sails Price: 2 MNOKContact: paal.birkedal@gmail.com, +47 901 41567 Ett av mina finaste minnen med […]
6 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Mar 17, 2008 @ 11:18
Fox 9.50
Mar 17, 2008 @ 11:26
Snabbt jobbat Emil!
Mar 17, 2008 @ 12:18
Tack, vad får jag för pris..?
Mar 17, 2008 @ 12:43
Tycker jag mig inte se en motorbädd till en lombardini med S-drev?
Mar 17, 2008 @ 15:27
Är det tankarna för vattenbarlasten man ser, vad som ser ut att vara nästan framme vid masten? Någon som har en kommentar på det? Med ett så brett och “kraftig” akterskepp, hade jag förväntat mig att se dem närmare aktern.
Mar 17, 2008 @ 16:18
There are two water ballast tanks on each side. The front tanks are those you can see on the picture, either side of the keel. The aft tanks are located within the benches (either side of the engine) that are now in the boat, although you can’t see them in the picture. So you have about quite a lot to play with to trim the boat longitudinally.