Skip to content

13 Comments

  1. Markus
    Mar 7, 2010 @ 07:36

    vilken jävla soppa…

    Reply

  2. Tobbe
    Mar 7, 2010 @ 08:35

    Det är ju direkt pinsamt, kan ingen ta över hela tävling och styra upp!?
    Känns inte som “vinnaren” är värdig arrangemanget hur som.
    T

    Reply

  3. Calle K
    Mar 7, 2010 @ 10:12

    Second best is always first looser! Är det inta bara dags för dem att inse att de förlorade och bara bita i det sura äpplet?! Det vore ju strålande om detta debackel kunde bli en nystart på en anrik segling som skall avgöras på sjön och inte gendom diverse skrifter och domstolsförhandlingar. / C

    Reply

  4. Tompa
    Mar 7, 2010 @ 22:50

    Well, så här har Americas Cup alltid varit, och kommer alltid att förbli…
    Inte ett dugg förvånad.

    Det riktigt tråkiga är att SNG inte gick med på att släppa hela upplägget när BO erbjöd sig att droppa utmaningen. Speciellt för Valencia som erkligen kunde fått vara värd för ett riktigt evenamang till.

    Reply

  5. Greven
    Mar 8, 2010 @ 08:08

    Brevet var nog snarare en förklaring till varför klubbens funktionärer “gick under däck” då man var oense med om man skulle starta eller inte kanske med en bitter eftersmak. Vet inte om det skall kallas bortförklaring. Harold Bennet har ju varit ifrågasatt tidigare.

    Reply

  6. Carl Fjällman
    Mar 8, 2010 @ 21:31

    Ni vet att det var BMW’s gubbar från en tender som fick hoppa upp på startbåten för att det skulle bil start då A’s gubbar vägrade, därav låg dom fel då dom inte trodde/visste att det skulle bli ngn start. Starkt av Bennet att gå emot tycker jag.

    Men så höll jag ju på BO också :)

    Reply

    • Patrik H
      Mar 9, 2010 @ 09:41

      Är det så här falska rykten uppstår?
      Vad jag vet har ingen med kunskap ifrågasatt Harold, utan enbart journalister utan koll. Att “BMW’s gubbar från en tender som fick hoppa upp på startbåten” och att Harold höll på BOR är ju bara befängt.

      Reply

      • Carl Fjällman
        Mar 9, 2010 @ 09:58

        Läs igen, var står det att höll på BMW ? Det var BMW-gubbar som skötte startflaggorna på båten då det andra vägrade, inget rykte, står f.ö. på sailinganarchy också. Harold startade för att vinden var ok, inget annat.

        Reply

        • Johan A
          Mar 9, 2010 @ 11:14

          Sailinganarchy som källa… kan vara sant, behöver inte vara sant…i alla fall angående AC
          Däremot håller jag med dig Carl, att det var starkt av HB att starta. Det spelar ingen roll om det var BOR folk som hjälpte till med flaggorna, det är ju inte flaggskötarna som bestämmer.

          Reply

        • Patrik H
          Mar 9, 2010 @ 22:11

          Mitt fel ang “höll på”. Ursäkta. När jag läst de två andra dumheterna så slank den med.
          Det fanns en BOR-rep ombord och han var med från början. Det enda han gjorde var att ta ner apan.

          Reply

  7. JV
    Mar 10, 2010 @ 07:22

    Vad säger regelexperterna om tolkningen av ansvarsområden : “The PRO has no specific prerogative and has to operate the race as decided by the Race Committee.”
    Skall verkligen Seglingsledningen operera under demokratiska former och vad gäller i så fall vid oenighet ? Absolut eller kvalificerad majoritet eller utslagsröst för seglingsledaren osv. Har aldrig sett några formuleringar om det i regelboken ?

    Reply

    • MA
      Mar 10, 2010 @ 17:41

      RO is the king! Här finns inget som heter demokratiska beslut! SNG har givetvis torskat och vill göra en pudel, men klarar det inte riktigt! Fast när hörde ni en Swizzare göra en pudel?

      Reply

      • JV
        Mar 10, 2010 @ 21:20

        Lite underligt att SNG skriver saker som så uppenbarligen är helt fel ? Det blir ju bara patetiskt.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.