My Life at Airports
07:00 Landvetter. Försening på grund av dåligt väder på Arlanda. Men bara för min flight. Alla andra flyger. Sterling brukar ljuga för sina passagerare när de inte fått till en slot eller parkeringsplats på Arlanda. Straffet för att man försöker flyga billigt…
Räddningen är Espresso House och en kul mailbox. Det är en av fördelarna med att blogga. Att det dimper ner massa roliga mail. Ganska många konstiga också.
Förresten, börjar bli dags att skvallara om vem som kör vad nästa år.
Många har setts i Hamble och tisslandes på båtmässan. Blir det fler X-41 och J/109? Blir det leverans av Landmark 43:an? Blir det nån GP-33? Får Gutta sålt sin båt och börjar segla ClubSwan 42? Får vi se en Coockson 50 på Gotland Runt?
Pelle P
Nov 20, 2007 @ 09:42
Har varit väldigt lugnt på skvaller-fronten på senaste tiden.
Alla dessa X-41:or som ska komma till Oslo kommer! Så där blir det runt 10-13 st nästa år… X-yachts har sin stora cup i Köpenhamn och det är ju en överkommlig transport för GBG-båtar, nu ligger den ganska nära EM i ORC Int i Marstrand så flera väljer säkert Marstrand i första hand.
Men på det hela taget har jag väldigt lite att komma med just nu, kom tillbaka efter några helger i Hemsedal så har det säkert klarnat…!
Anders
Nov 20, 2007 @ 11:01
Men hur ser det ut i Sverige då.
Kommer det något nytt här?
Calle P
Nov 20, 2007 @ 13:59
Vad är det för fel på tåget till sthlm?
//Calle
X-Lover
Nov 20, 2007 @ 15:20
Pelle P–> Vet du hur många Svenska x-41:or det kommer vara nästa år, på ostkusten respektive västkusten?
Jag vet 1 st X-41 vid namn “Oxygen” som kommer segla både på ostkusten & västkusten….
Alexander
Nov 20, 2007 @ 18:06
PelleP, kommer alltså de norska XPO-båtarna till Gotland Runt? Det vore ju grymt… Tillsammans med de finska, estniska och oss kan vi få en spännande klass. Hoppas Extasy kommer också.
Ric.
Nov 20, 2007 @ 18:47
Under våren kommer det en Pogo Mini 6.50 till Göteborg har jag hört.
Pelle P
Nov 20, 2007 @ 18:52
Alexander; tror inte att de norska båtarna kommer till GR, skulle 2-3 st komma till GOR så är det en “halv-sensation”…
Man kan (ibland) förstå norrmännen; varför dra till GBG eller Köpenhamn och få färre båtar att åka emot. Man ska komma ihåg att bara i Oslofjorden dyker det upp mellan 40-70 båtar (+ rena cruising båtar som HR, Najad mm) i storleken 37-43 fot på minst 3 regattor om året. Nu vill jag inte påstå att konkurensen är hårdare än någon annanstans men dom SEGLAR!
Läser man Bengt´s rapport om säsongen 2007 i hans First 40,7 så känns det som konkurensen är ungefär den samma runt om i Norden. Men visst hade det varit skoj med ett “NM i X-41” besående av Färdern, GR och X-yachts cupen.
Alexander
Nov 20, 2007 @ 19:21
Om de estniska och finska kommer blir det iaf 6st till GR. Det hade varit kul om Xpo båtara kommer över, de har ju representanter på den här sidan också, men troligtvis inte.
En Cookson 50 hade varit kul att se “in action”! Kommer det någon J-109 till Gotland då Peter?
Peter Gustafsson
Nov 20, 2007 @ 19:46
Med tanke på att jag kommer att vara bakis på Hankö 22/6 efter 300 distans Watski TwoStar och midsommarfest så kan det bli körigt att hinna till Sandhamn på 4 dagar.
Jag har dock inte synkat med killarna på J/boats. Vi får väl se…
Peter N
Nov 20, 2007 @ 21:09
Sterling/ Astreus har inte Cat II på sina flygpan så de behöver högre siktvärden än tex SAS
X-Lover
Nov 21, 2007 @ 13:19
Cookson 50 heter båten! :-)
En Norrman har beställt en sådan men ska såga bort 80 cm av båtens längd! :-O (En konstig certifikatsgrej i Norge)
Läs mer här: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=182487&cat=4914
Alexander
Nov 21, 2007 @ 17:05
http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=182487&cat=4914
Peter Gustafsson
Nov 21, 2007 @ 19:00
Peter N! Imponerande koll!
Bättre information kring flygrafiken här på blur.se än på Landvetter :-)
Alexander
Nov 21, 2007 @ 19:15
X-Lover: såg inte ditt inlägg förrän jag postade mitt, därav dubbelpost av länken =)