Skip to content

4 Comments

  1. Richard
    Jun 3, 2008 @ 00:58

    För mig är den här super sweet. Av alla 40båtar ser den här mest rätt ut. verkar som den funkar bäst oxå. Har inte hört ett ord om att den ska vara konstruerad för det ena eller andra förhållandet. verkar som den funkar både upp och nerför vinden, den har ju vunnit både j.vabre o transat.

    Reply

  2. Pelle P
    Jun 3, 2008 @ 08:38

    Kan bara hålla med Richard plus att verkar som att Soldini själv har en HEL DEL med slutresultatet att göra, det är inte mycket den gubben inte har vunnit…

    Reply

  3. Peter Gustafsson
    Jun 3, 2008 @ 08:48

    Dessutom är han en skön lirare…

    Hans videorapporter från Jacques Vabre handlade mest om de italienska skinkor och korvar de hade med sig :-)

    Reply

  4. RayTonic
    Jun 3, 2008 @ 21:08

    Jag har specialstuderat denna båt sedan byggstarten och designen skiljer sig ganska mycket från övriga Class40:or. Friborden akterut är lägre än på de andra konstruktionerna. Masten är placerad längre akterut med en större förtriangel vilket såklart resulterar i större försegel och mindre yta på storen. Du får ha max 115 kvm i kryss-stället. Man ser definitivt släktskapet med Safran.

    Hade gärna seglat den själv men där gick jag bet för det är verkligen en Oneoff, tro mig.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.