Den är väl som alla båttester; en unik kombinationen av komfort och seglingsglädje… konstigt att man aldrig behöver göra avkall på det ena för att få det andra…
“Hurtig som en racer” säger Seilas? Lägg vilken modern racer/cruiser som helst (kanske en SC37 eller en FF36club) ett par båtlängder i lä, segla i 10 minuter och säg sedan samma sak :-)
Peter, men visst är det nyttigt för oss som gillar racing att även de mer bobekväma båtmodellerna sätter seglingsegenskaperna högt i kravlistan!?
Det är positivt för alla som vill ha fler folk till kappseglingarna. Att slänga ut servisen, ankarna, teddybjörnarna och tömma varvattenberedaren för att ställa upp i tex Tjörn Runt är nu mycket lättare att motivera sej till.
Hälsningar från Käringön
(Skall äta gott på Pettersons idag…)
johan
Dec 19, 2008 @ 09:33
I sammanhanget kan det vara värt att nämna att Mersedes kommer med en ny E-klass. ;-)
Peter Gustafsson
Dec 19, 2008 @ 09:55
Den är väl som alla båttester; en unik kombinationen av komfort och seglingsglädje… konstigt att man aldrig behöver göra avkall på det ena för att få det andra…
“Hurtig som en racer” säger Seilas? Lägg vilken modern racer/cruiser som helst (kanske en SC37 eller en FF36club) ett par båtlängder i lä, segla i 10 minuter och säg sedan samma sak :-)
Stefan Blom
Dec 19, 2008 @ 19:03
Peter, men visst är det nyttigt för oss som gillar racing att även de mer bobekväma båtmodellerna sätter seglingsegenskaperna högt i kravlistan!?
Det är positivt för alla som vill ha fler folk till kappseglingarna. Att slänga ut servisen, ankarna, teddybjörnarna och tömma varvattenberedaren för att ställa upp i tex Tjörn Runt är nu mycket lättare att motivera sej till.
Hälsningar från Käringön
(Skall äta gott på Pettersons idag…)
// Stefan