Skip to content

4 Comments

  1. Joachim
    Mar 15, 2009 @ 22:29

    Två saker har jag funderat kring vad gäller utveckling av VOR:
    1. Gör så att båtarna skickar data (kurs, fart, position, vinddata mm) oftare än vad som sker idag. Varför inte var 15:e minut. Då skulle racet bli mera live för oss som kollar vi molnet.

    2. Få in tjejer i racet. Enkelt att fixa, bara att skriva in i regeln att x antal tjejer skall ingå i besättningen på varje båt. Man har ju stipulerat en mediaperson ombord som inte får segla så det är bara att skriva mer.

    Reply

  2. Richard D.
    Mar 15, 2009 @ 23:23

    Inget nytt direkt.
    Vad skall Frostad säga, han sitter ju i knät på Volvo.
    Men lika inriktat på senaste båtutvecklingen var det inte förr, där är han ute och cyklar lite. Alltså ur puplikens synvinkel. Det handlade mer om människorna och mindre om materialet.

    Reply

  3. Mr Panik
    Mar 16, 2009 @ 09:49

    Det är ju klart att killen måste vara positiv – vart i från får killen lön …

    MEN 5 båtar på linjen är för dåligt. Premiera att båtarna kommer i mål och inte är konstruerade som engångsartiklar!

    Och hur stor publik är det egentligen? Lite samma problem är det ju här hemma också – hur många tittar/följer Gotland Runt?

    “Many of your and Eero’s comments are valid, and in particular the need to reduce the cost and add flavour to the race I agree a hundred percent to. The cost element is critical for yacht racing as a whole. ” – Hur många race designade segelbåtar är det på startlinjen på Sandhamn Open?

    Reply

  4. Stefan
    Mar 16, 2009 @ 09:53

    Jag håller med Joachim snabbare uppdatering. Mer seglingsinriktade kommentarer och en närmare koppling med det virtuella racet. Gärna tjejer men framför allt se till att båtarna kan hänga med kanske organisationen behöver reservbåt till besättning som saknar båt på ett ben vad vet jag. Acceptera att nätet är exponeringen för VOR och glöm 1/2 timmes tv snuttar. Jag ser inte på TV 4 timmen den känns bara seg.

    Stefan

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.