Skip to content

5 Comments

  1. Johan R
    Oct 7, 2010 @ 11:40

    Vore kul med svenskt team som seglar en Soto 40 i Audi MedCup! Hur stor budget kan behövas tro?

    Ett par av de mer seriösa entypsteamen i Farr 30 och X-35 klasserna kanske är aktuella 2012?

    Reply

    • Ludvig X-35 SWE-166
      Oct 9, 2010 @ 15:25

      Det verkar ju vara ödet att Team Escape ska delas på mitten.
      Är det inte lika bra att ni köper en X-35 till ?

      Reply

      • Johan R
        Oct 10, 2010 @ 08:24

        Vi försökte ju dela båten på mitten i Nynäs men lyckades inte!

        Reply

  2. Railkött
    Oct 9, 2010 @ 09:53

    Neeeej, dålig design tyvärr.

    Den fina spray “kanten” sitter på fel ställe. Den borde vara i fören där spray uppstår. Att ha en sån där kant i knävecken konstant nötandes på en gotland runt ÄR inte kul.
    Att inte ha någon överbyggnad vid nedgången är inte heller smart alls, den hindrar vatten från fören att forsa in i kölsvinet, man kan reva storen lättare, det är bättre fotfäste när båten lutar och sist men inte minst man kan stå raklång under däck och göra ett bättre arbete där vid t.ex. letterbox.

    Hur tänkte Portugal där?

    Reply

    • Sam V
      Oct 9, 2010 @ 17:06

      Det är väl en kant för att få ut sådana som du dvs railköttet, inte hålla undan vatten. Och båten är tänkt för banrace entyp, även om GR skulle gå kvickt och vara kul. Men håller med om överbyggnaden som sagt.
      Den byggs och är designad i Argentina.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.