Skip to content

20 Comments

  1. Anders Dahlsjö
    Dec 10, 2010 @ 20:51

    KUL SOM FAN! Jag tror de blir ett lag att som kommer hålla till i toppen och jag kommer iallafall hålla mina tummar för IKEA vakten :-)

    Reply

  2. Ponta
    Dec 10, 2010 @ 23:11

    Krite, orkar du med ett helt varv med surgubben?

    Reply

  3. fills
    Dec 10, 2010 @ 23:56

    Kul för både Krite och Strömberg! Det blir ett giftigt team och jag hoppas att det kommer funka bra med fransoserna..

    Reply

  4. Patrick L
    Dec 11, 2010 @ 14:59

    Fan vad kul!!! Kör hårt gubbar!

    Reply

  5. Krite
    Dec 11, 2010 @ 16:11

    Tack ska ni ha vi ska göra vårt bästa. Vad det gäller om jag klarar att segla ett varv till med surgubben så känns nog det rätt tveksamt om man säger så. Nä det ska nog gå ok hoppas jag. Han är så snäll och foglig när vi seglar det är nog jag som brukar vara den som surar.

    Reply

  6. Björn Hansen
    Dec 11, 2010 @ 16:49

    Grattis gubbar! Skönt att se att det fortfarande finns tre ofriska killar kvar i det svenska seglaretablissemanget.

    Reply

  7. Hans Johansson
    Dec 11, 2010 @ 17:53

    Grymt, man blir lätt avundsjuk o ni kommer lära er grymt mycket om fransk kultur som ni får nytta av resten av livet.

    Reply

  8. JIMMY
    Dec 11, 2010 @ 21:48

    Jag håller tummarna för er som mormor brukade säga, Drive It Like You Stole It!!! (Kan någon översätta det till franska?)

    Reply

  9. Gerhaed
    Dec 11, 2010 @ 23:42

    Kul med lite Svenskar i tävlingen!
    Om ni snabbar er i mål så möter jag er i alla hamnarna med ni vet vad!!!!

    Reply

  10. Anders
    Dec 12, 2010 @ 12:34

    Krite (eller vem som) – vad gör en Boat Captain?

    Reply

    • Anders D
      Dec 13, 2010 @ 07:27

      Båtansvarig- är kanske en mer korrekt översättning till vad en “boat captain” är i dessa sammanhang. Han har ett övergripande ansvar i båtens kondition och underhållsbehov. Gör arbetslistor och fördelar arbete, under tävling rapporterar till underhållsteam i land under tävling. Så att de kan förbereda reparationer, underhåll och reservdelar. Han förväntas också ha god inblick i båtens mekanik och struktur för att själv eller med hjälp om möjligt, kunna bedömma risk för följdfel då skador inträffar på båt och utrustning.
      Oftast finns det ju någon ombord som är specialiserad på varje område som tex, kolfiber, hydraulik, roder köl och styrning. et.c. Martins speciallitet är ju tamp och rigg men nu får han ta och skärpa till sig lite :-)

      Reply

  11. Pelle P
    Dec 13, 2010 @ 10:27

    Super strort GRATTIS gubbar till detta, nu är det bara resten kvar…
    Snabb fråga t Krite; kommer det upp många frågor/”issues” som rör ditt civila yrke???
    Ha det
    Pelle P

    Reply

    • Anders D
      Dec 14, 2010 @ 07:49

      Vadå ? Hur man gör en monkeyfist!

      Reply

  12. Gustav Morin
    Dec 13, 2010 @ 12:48

    Bit ihop och ge järnet nere i grodlandet! Krite, du kan väl börja med att försöka slå Brad Marsh i hantelpress!?

    Reply

  13. Krite
    Dec 15, 2010 @ 20:03

    Vilket civila yrke, riggare?

    Reply

    • Pelle P
      Dec 16, 2010 @ 08:35

      Hej Krite,
      Tänkte då på prästerskapet.

      Reply

      • nomate
        Dec 17, 2010 @ 03:33

        En dag Pelle men än har jag en lång tid kvar på utbildningen och har nu valt att prioritera seglingen. Den dagen jag väljer att prioritera andra saker i livet kan teologin få ta en större del. Det är något jag tycker är roligt och intressant men det händer ibland att media ibland tycker det är kul att skriva att jag är färdig präst. De får skriva vad det vill om de tycker det är intressant själv väljer jag att fokusera och göra ett så bra jobb som möjligt som seglare. Det är ju mitt jobb som du vet.
        Ha det gött
        Krite

        Reply

        • Pelle P
          Dec 17, 2010 @ 08:36

          Då är jag med!:) Ställer om frågan lite; Du som har varit med (på VOR), kommer det upp frågor etc runt rädslor, döden mm?
          Har absolut ingan planer på att varken segla VOR eller bli präst, är bara jäkligt nyfiken!!

          Reply

          • Krite
            Dec 17, 2010 @ 10:51

            Det klart! Det är ett speciellt liv ombord en vo70 där man stundtals lever nära gränsen. Det är inte helt ofarligt och visst talas det om dessa samtalsämnen. Vissa seglare är kanske mer öppna än andra men det är inte helt ovanligt. Jag tror de flesta offshore seglare lever i övertygelsen om att man blir en albatross i sitt nästa liv om man dör till sjöss.

  14. Team Styrbord
    Dec 16, 2010 @ 11:50

    Kul för Svensk havskappsegling…tre gubbar är ju nästan en hel vakt. Snacka svenska och mysa i sittbrunnen med lite Ahlgrens Bilar….
    Vi han ser er i 5 minuter på England Runt…ni gick bra där på Solent. Men det såg lite blött ut.
    Eftersom vi alla Teamet är francofiler så håller vi självklart på er…Lycka till

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.