M32 | seglar
Nu har Marström varit ute och provkört nya M32. Ser nice ut. Folk som var där snackar om 12-13 knop i 3-4 m/s, och Anders Lewander skriver:
Grattis till teamet på Marström i Västervik, sjösättning och premiärsegling samma kväll!
En fantastisk 32 fot’s katamaran på 450kg, med 53 kvm North Sails 3DL storsegel i kolfiber.
North Sails har varit engagerade tillsammans med Göran Marström och Kåre Ljung sedan designstart, med beräkning och konstruktion av segelplanet i North Sails designverktyg North Sails Design Suite.
Det blir spännande att följa utvecklingen omkring M-32 och dess uppmärksamhet och efterfrågan från både Americas Cup teamet och ungdomssatsningar på flerskrov världen över.
Tommi
May 19, 2011 @ 22:01
Spanade in den på land i tisdags. Den är verkligen simple & sweet.
Vant i kolfiber…
Dag
May 20, 2011 @ 00:07
Sen att den inte går att segla i mer än 3m/s och inte klarar av någon sjö alls…eller hur är det?
Dag
May 20, 2011 @ 00:07
Sen att den inte går att segla i mer än 3m/s och inte klarar av någon sjö alls…eller hur är det?
Hannu
May 20, 2011 @ 12:16
Varför går inte det menar du?
Dag
May 20, 2011 @ 13:18
Nej det var en fråga.
Från den här tråden
http://forums.sailinganarchy.com/index.php?showtopic=106052&st=25
speciellt jämförelsen med ventilo m2
kommer inte ihåg om man måste kunna franska för att förstå någon intervju eller liknande.
Svenne
May 20, 2011 @ 10:46
Ju större båt ju mindre fartkänsla, och farten är ju ändå inte hög så då är det väl känslan som räknas.
Hur var fartkänslan i jämförelse med exempelvis A-cat ?
Petter
May 21, 2011 @ 23:10
Är det en code0 eller gennacnker på bilderna?
Patrik
May 22, 2011 @ 08:27
Det är något som liknar en Code1, flerskrov generarar så mycket fart att de skenbara vindvinklarna alltid är för om tvärs, även på de riktigt djupa vinklarna.