Som sagt, det har varit lite diskussion om promofilmer… :)
Med anledning av tråden om ÅF Offshore Race http://www.blur.se/2013/02/06/af-offshore-race-2013-trailer/, skulle det för kommande produktioner vara mycket intressant att höra forumets uppfattningar om denna video från Marseille. Vad är bra och vad är mindre bra?
En reflektion: Starkt jobbat att få rättigheter till att använda “C2C Down the Road” som musikspår. Bandet är franskt, så kanske är det fransk nationalism (eller segling) som bidragit till bra pris på licensieringen. Såg något annat klipp härom dagen på BLUR där “The Who” använts som ljudspår. Klart imponerad av hur man lyckas få ekonomin att gå ihop i dessa filmproduktioner med tanke på musikrättigheterna till dessa spår.
Som du säkert förstår så är det skillnad på om en familj utan marknadsförinssyfte “lånar” en låt till sin kappseglingsvideo än om ett företag som snurrar 5 miljarder om året med 20% vinstmarginal och med massor av marknadsföringsvärde gör det. Därmed inte sagt att det ena är mer eller mindre moraliskt rätt…
Visade den för en av mina kunder då jag funderar på att skaffa en ny spinnare. De insåg reklamvärdet diekt och jag hoppas kunna visa upp den nya spinnaren och mitt nya mantåg i slutet på juni…:-)
Feedback på den franska promon:
Se och lär, hur man inte skall filma i HD för att sedan filtrera sönder materialet att efterlikna solblekt super-8 film.
Vem/vad är målgruppen för filmen? Märks inte…
Vad vill man förmedla? Inte en susning…
Har man använt verktygen som står till buds? Till viss del… båtar på havet. Men annat som är lockande, intressant eller relevant vet vi intet (för att man missa punkt 1 och 2).
Feb 11, 2013 @ 21:01
Som sagt, det har varit lite diskussion om promofilmer… :)
Med anledning av tråden om ÅF Offshore Race http://www.blur.se/2013/02/06/af-offshore-race-2013-trailer/, skulle det för kommande produktioner vara mycket intressant att höra forumets uppfattningar om denna video från Marseille. Vad är bra och vad är mindre bra?
En reflektion: Starkt jobbat att få rättigheter till att använda “C2C Down the Road” som musikspår. Bandet är franskt, så kanske är det fransk nationalism (eller segling) som bidragit till bra pris på licensieringen. Såg något annat klipp härom dagen på BLUR där “The Who” använts som ljudspår. Klart imponerad av hur man lyckas få ekonomin att gå ihop i dessa filmproduktioner med tanke på musikrättigheterna till dessa spår.
:)
Feb 12, 2013 @ 09:10
Som du säkert förstår så är det skillnad på om en familj utan marknadsförinssyfte “lånar” en låt till sin kappseglingsvideo än om ett företag som snurrar 5 miljarder om året med 20% vinstmarginal och med massor av marknadsföringsvärde gör det. Därmed inte sagt att det ena är mer eller mindre moraliskt rätt…
Feb 12, 2013 @ 08:33
Tycker ÅF trailern var kanon.
Visade den för en av mina kunder då jag funderar på att skaffa en ny spinnare. De insåg reklamvärdet diekt och jag hoppas kunna visa upp den nya spinnaren och mitt nya mantåg i slutet på juni…:-)
Trailern ovan hade inte funkat….
Feb 12, 2013 @ 09:22
Bra jobbat Bosse!!
Feb 12, 2013 @ 10:10
Feedback på den franska promon:
Se och lär, hur man inte skall filma i HD för att sedan filtrera sönder materialet att efterlikna solblekt super-8 film.
Feb 12, 2013 @ 14:01
Skräp.
Vem/vad är målgruppen för filmen? Märks inte…
Vad vill man förmedla? Inte en susning…
Har man använt verktygen som står till buds? Till viss del… båtar på havet. Men annat som är lockande, intressant eller relevant vet vi intet (för att man missa punkt 1 och 2).
Feb 12, 2013 @ 15:49
heineken regattan fixar alltid bra promo’s :) http://www.youtube.com/watch?v=L8Nf10SkgDA