Skip to content

21 Comments

  1. Marcus
    Jun 2, 2013 @ 18:37

    Tack Peter och alla funktionärer för en kanon helg!

    MAXX SWE560

    Reply

  2. Micke G
    Jun 2, 2013 @ 20:13

    Ett stort tack till alla som lagt mycket tid och energi för att fixa en sådan fantastisk helg. Hela arrangemanget var magiskt, vädret, festen och seglingarna.
    Tack också till alla sköna seglare.
    Micke
    Aero.

    Reply

  3. Mats Linden
    Jun 2, 2013 @ 20:56

    Et stort tack till alla deltagare, arrangörer och i synnerhet till Peter. Ser framemot att se Er alla igen om ett år och förhoppningsvis blir det fler än 100 båtar då… GVA är stolta över att sponsra denna Regatta. I år var första året för oss och beslutet om sponsringen kom bara några veckor innan tävlingen. Från GVA’s sida kommer vårt engagemang att bli mycket bättre nästa år. Tack igen alla och på återseende. Mats Linden, VD hos GVA.

    Reply

  4. Thomas Guttormsen
    Jun 2, 2013 @ 21:36

    Tusen takk for et fantastisk arrangement! Vi kommer tilbake med NORsteam neste år også :-)

    NORsteam & Norges Seilforbund

    Reply

  5. Linus
    Jun 2, 2013 @ 23:31

    Tack för en klockren helg och kappsegling! :) Detta gör vi om nästa år!

    Även trevligt med en liten historiedragning om hur det var att sitta fången på fästningen och bära sten. Riktigt ambitöst att även maten återspeglade detta… ;)

    Båten Båt – SWE547

    Reply

  6. Mikael Vesala
    Jun 3, 2013 @ 08:25

    Totalupplevelse: kanon! Seglingsmässigt oerhört lärorikt… Vilket evenemang ni har genomfört!!

    Reply

  7. Pelle Pedersen
    Jun 3, 2013 @ 08:57

    Stort grattis till Matrisen och Kwansa! Och stort tack till Robban o Co som arrade racen; mycket proffsigt!

    Reply

  8. Krull
    Jun 3, 2013 @ 10:56

    Tack Blur för en god kall öl efter racen,, jag hann 25 meter in på bryggan på 1.5 timma. Det var uppskattat av mig men kanske inte lika uppskattat av fru och son som var med ute och tittade på racen med mig :)
    Riktigt roligt att se så många gamla och nya seglarvänner samlade på ett o samma ställe.

    Reply

  9. Peter Gustafsson
    Jun 3, 2013 @ 13:09

    Nu borde alla resultat stämma ovan.

    Reply

  10. Urban
    Jun 3, 2013 @ 14:38

    Toppen helg.

    Men att segla en hel dag är nog som att bära sten. Då behövs mer mat på tallriken. Lasse -Maja såg ju till att befälen blev feta på mat.

    Efter 26 år (1839[4]) slapp han ur fängelset efter att ha blivit benådad av Karl XIV Johan 1838. Enligt sägnen berodde strafflindringen på att han imponerat på kungen med sin kokkonst
    Monkey Business

    Reply

  11. jonasw
    Jun 3, 2013 @ 14:46

    Har inte varit med om en mer lyckad sammansättning av segling och total arrangemang. Den tighta seglingen förde känslan nästan mot entyp och de situationer som är utmanande/roliga där. Då vi varken seglade särskilt bra eller hade tillräckligt med vatten med ombord så var ölen på bryggan nog det som för mig lyfte hela tävlingen. Hade gott kunnat sitta tre-fyra timmar och bara gapflabbat ihop med de andra båtarna. Nu blev det istället lite bråttom och hungern var betydligt större än maten på tallriken (vet inte om yrseln kom av svampen i potatisgratängen eller noll blodsocker + alkohol). Hade det varit en jättebuffe så hade jag troligtvis somnat kl 21 och det hade inte blivit riktigt lika festligt även om kroppen nog hade varit något mer återhämtad till söndagens race. Som blev en lika mycket en fysisk återställning som en mental utmaning med marstrands typiska skalpsjö och variande vindar.

    Reply

  12. Kjell Vågfelt
    Jun 3, 2013 @ 15:09

    Stort tack Peter och alla funktionärer för ett toppenarrangemang.
    Propagandaväder, tighta race och en galet bra regattamiddag!
    Vi på GVA är supernöjda!
    /Kjell Vågfelt

    Reply

  13. Per
    Jun 3, 2013 @ 22:17

    Tack alla arrangörer och funktionärer för ett strålande arrangemang. Blir inte mycket bättre. Längtar redan till nästa !! // Per F

    Reply

  14. anders kuikka
    Jun 3, 2013 @ 23:43

    Matrisen / Robert,
    Congratulations,
    Well done!¨
    Anders Kuikka
    (PS Kikade på er från altanen på Åstol – ni gjorde rätt vägval enligt strömkarta och DMI.)

    Reply

  15. anders kuikka
    Jun 4, 2013 @ 00:04

    Peter,
    Tack – det känns varmt att få en så fin kommentar om Xp 33 – exemplaret SWE 6 är just på gång från Danmark. Noterar att Syster båten Xp 33 med nummer SWE 33 vann Lidingö Runt 2013 totalt. 4a på Watski Shorthanded 2013 bl a 110 startande med Martin Angsell & Co ombord.
    Rgds,
    Anders

    Reply

  16. Suzanne Demant
    Jun 4, 2013 @ 07:19

    Vill tacka för en helt otrolig helg!
    Jag inser hur mycket jobb det måste ligga bakom detta arrangemang och är imponerad!
    Tack till alla som gjort detta möjligt och tack till alla goa seglare för gott humör och god stämning.
    Längtar redan till nästa år :-)
    Sussie
    Cheetah

    Reply

  17. Jonas Kjellberg
    Jun 4, 2013 @ 17:27

    Jag ställer mig också i hyllningskören, tack för en grymme helg !!
    En fundering vi hade med oss hem dock. Vi blev ofrivilligt inblandad i två incidententer vid kryssrundning. Ena gången var det Camilla och andra NORsteam.
    Vi var i princip färdiga att falla vid kryssmärket när dessa fartmonster kom bakifrån och tryckte sig emellan oss och märke. Vi hade kommit in i zonen klart före men iom att dessa i princip går dubbelt så fort så hann vi inte runt innan. NorSteam bad senare om ursäkt medan Camilla hade en arrogant attidyd till det hela och menade att de hade plats. Visst kan vi lämna plats om vi har möjlighet men då måste vi få veta i tid att man skall ta plats man ej är regelmässgt berättigad till. Är det inte i samförstånd måste ju dessa kanoner runda utanför.
    Fy fasen när Camillas peke nästan var på väg in i vår båt.

    Jonas,
    Rorsman Monkey Business

    Reply

    • johan
      Jun 6, 2013 @ 00:46

      Nästa gång protesterar du och tar det till förhandling!

      Reply

  18. Blade 2
    Jun 8, 2013 @ 20:44

    Efter en kanon hela på Marstrand förra helgen så
    kan man återkoppla ang diskutionen med olika srs på 7st First 35er.
    1’279 1’280 1’281 1’282 1’282 1’284 1’284 1,289
    Gjorde det någon skillnad? Nån som orkar räkna eller kanske har alla siffror i excel?
    Tror inte att den inbördes ordningen hade ändrats på totalen bland F35erna
    Skall vi försöka få till en “standard” båt

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.