Related Posts
How can we fix the ORC WRS?
If you’ve been involved in offshore racing for a while, you’ve probably come across the new way of calculating results: Weather Routing Scoring (WRS). The idea: combine a boat’s theoretical performance (the VPP polars on its certificate) with a weather model for the actual race, then measure how close each boat got to its possible performance […]
Sandhamn Open 2026
Efter Marstrand Big Boat så var det dags att ta båten till Östersjön för Gotland Runt och RORC Baltic Sea Race. Ett bra sätt att värma upp, och att få segla lite mer tillsammans med hela teamet (de långa racen kör vi doublehanded) var att segla Sandhamn Open som också var SM i ORCi. Eftersom […]
Profilen SWE 8971
Nån som har koll på båten idag? Profilen SWE 8971 is the world’s first extruded yacht. SAPA, Scandinavian Aluminum Profiles AB produced it in 1981. The initiator of Profilen, creative impact photographer and sailor Lennart Hyse, initiated the idea, collected a crew, took the role as the project manager, documented the story and created a […]
19 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
2007-06-01 @ 19:54
Kom igen, var är ni nu då?
;-)
2007-06-01 @ 20:04
Han måste ha släktningar där….. Ingen seglar till Moss utan att ha något speciellt ärende där. Fortsätt till Son, därimot. Trevligt ställe.
En av Mossingarnas specialiteter är att du kan få grillkorven serverad i en våffla. I say no more.
2007-06-01 @ 22:51
Är det dom tjocka frtöjningstanparna du har runt winchen ;-))
//Calle
2007-06-02 @ 16:52
Ja, är dom inte snygga?
Lika bra att ha dem redo, det var ju bara 70 distans kvar ;-)
2007-06-02 @ 23:37
Varför redan….
Faerdern börjar först på fredag!
Instämmer med tool. Son är trevligare!
2007-06-03 @ 02:17
Missade du Pater Noster Race? Gjorde jag också i och för sig då det var omöjligt att få fram gastar. Men iallafall??
2007-06-03 @ 07:02
Son är trevligare, men de har ingen Säfflebuss :-)
Då vi måste jobba i veckan var vi tvugna att lägga helgen på att köra upp båten. Tyvärr missade vi Pater Noster Race… någon som har koll på hur det gick?
2007-06-03 @ 12:03
Johan Söderberg spikade tätt följd av Melker… Accenten Oskar.
44 båtar till start är stort. En ökning med nästan 100% sedan i fjol.
Själv lyckades vi slå ALLA IOD:er, grym känsla. Slutade 7 totalt och efter Jonas Berntsson i gruppen. Svårt att slå en topp 5 expresseglare med en gammal IOR låda. Så vi seglade hem till Björlanda som på små moln i går kväll.
Sven Gester
Facil 30 Kollijox
2007-06-03 @ 12:08
Synd att man missade det… verkar som det var “Norlin-väder” :-)
2007-06-03 @ 14:05
“Norlin-väder” brukar ju inte heller direkt missgynna A22:or…….. Men, det här med 100% ökning av deltagarantalet förbryllar mig en smula? Förra året startade så vitt jag sett 32 båtar. Om nu 44 kom till start i år blir väl ökningen c:a 37,5% Eller, har jag missat något?
2007-06-03 @ 16:18
Det kommer en rapport med bilder snart, var tvungen att golfa idag och skall iväg och fira svägerksan..
Men det kommer.
2007-06-03 @ 22:17
Golf… svägerska… helt okända begrepp…
2007-06-04 @ 08:17
Rätt skall vara rätt. 33 båtar kom i mål 2006. Vad fick jag 26 i från? Kan kan jag ha hört den siffran på rorsmansmötet?
By the way, enligt mig måste seglingens bästa insats gjorts av en First 40.7 med känd segelmakare. Trots fördel för låglysarna (det blåste lite med än den medelvind som spåddes) gick dom i mål någonstans 3-5:a.
2007-06-04 @ 08:24
Var hittar man resultaten?
//Calle
2007-06-04 @ 16:11
Nu har tydligen en resultatlista kommit:
http://217.198.149.38/tjss.nu/img/File/Pater%20Noster%20Race/Resultat_2007.pdf
2007-06-04 @ 16:13
Hmmm. Bättre länk:
http://217.198.149.38/tjss.nu/viewPage.asp?alias=news&newsId=26
2007-06-06 @ 12:08
Hei Peter,
Lykke til i Færderseilasen, din siste i Albin Nova-klassen regner jeg med.
Harald / euphoria
2007-06-06 @ 14:16
Hej Harald & tack!
Det var länge sedan! Hoppas allt är bra med dig. Kör du Færderseilasen eller kappseglar du bara online?
2007-06-06 @ 15:09
Jeg seiler ikke bare online, men er mer aktiv som dommer for tiden. Jeg skal noe annet på lørdag, så jeg får ikke vært med i Færder’n iår. Men jeg skal ut med motorbåten og kikke på dere fredag ettermiddag. Det er meldt om varmt vær og lite vind. Kanskje ses vi i drøbaksundet ;) Husk anker…
http://www.kuling.com