Skip to content

13 Comments

  1. Pelle P
    Jan 17, 2007 @ 10:59

    Sweet var ordet.
    En kärra till Sverige, någon som vet vem som kommer att susa runt oss andra i sommar??
    Borde vara en idealisk båt till Tjörn R, kanske lite tung men det har dom kompenserat med hög mast, hoppas dom kommer 2008.
    2007 ska vi nog inte räkna med så många fr Norge och för all del en del av de svenska då IMS VM går samtidigt som både GOR och TR.

    Reply

  2. Peter Gustafsson
    Jan 17, 2007 @ 11:05

    Jag är tveksam till om de kör IMS-VM (annat än som träning). De lär inte kunna placera sig med den kölen och asymetrisk på peke?

    Blir det IRC på GR så borde dom planera in det!?

    Känns inte som man vill gå på grund med den där torpeden?

    Reply

  3. Matts A
    Jan 17, 2007 @ 22:17

    PS. En samanslagning av blur.se & skota.se ligger väl mer i tiden?

    Reply

  4. Pelle P
    Jan 19, 2007 @ 11:16

    Skulle inte kännas helt tryggt att backa in till bryggan heller med det rodret…
    Måste säga att Mark Mills gör väldigt vackra båtar med speed, lite som Peter Norlin på 70-80 talen.
    Oj då, nu blev det lite blur-smörning men även Novan får väl betrktas som en av Peters mer lyckade designer!!

    Reply

  5. Peter Gustafsson
    Jan 19, 2007 @ 11:25

    Mmmmm… :-) Jag skulle inte våga lyfta fram Novan under “Sweet…” men den ser helt OK ut för att vara “80-tals dräktig ko på land”-båt!

    Visst är det viktigt att en båt ser bra ut!? Vad har ni för favoriter där ute?

    Reply

  6. Pelle P
    Jan 19, 2007 @ 12:01

    Ha Ha, nu ska vi inte få hybris här; under “Sweet…” hamnar Novan inte men i vattnet ser det OK ut!
    Favoriter?!, många men J K4 Endeavour på kryss i 6-8m/s. Ståpäls!!!!

    Reply

  7. Robert Carenfelt
    Jan 19, 2007 @ 22:31

    Skrov #3 “Air IV” kommer till Stockholm början av maj och ska mätas in i IMS.
    Vi förväntar oss inte att få ett fungerande mätetal men alternativ saknas. Det finns inte en enda designer i hela världen som ritat för IMS på 2 år! Det bör väl säga en del?
    Resten av världen har tröttnat på extremt långsamma IMS båtar, och då speciellt regelbåtarna. Kulmen var GS42R som kommer att bli ihågkommen som spiken i IMS trötta kista. Nu slår KSSS till ordentligt och erbjuder en LYS klass till GR. Hur kan man erbjuda LYS när resten av världen seglar IRC? Båten kommer ställa upp i de flesta race inkl. SM och VM. Båten seglas av hela det gamla “Rent a Plant” gänget.
    Vi syns i sommar,

    Robert Carenfelt
    Skeppare “Air IV”

    Reply

  8. Peter Gustafsson
    Jan 19, 2007 @ 23:09

    Kul att du läser bloggen Robert, och grattis till en av Sveriges coolaste båtar!

    Får vi se er på nåt västkustrace?

    Reply

  9. Robert Carenfelt
    Jan 20, 2007 @ 21:08

    Vi kommer till Göteborg Offshore och hoppas på en IRC klass.

    Robert

    Reply

  10. Martin
    Jan 21, 2007 @ 22:28

    IRC kommer enligt ryktet att introduceras på Göteborg Offshore som en “entypsklass” dvs de startar i en klass men får även ett specialpris för bästa IRC båt med omräknad tid..

    Reply

  11. blur » Blog Archive » Högkonjuktur?
    Feb 1, 2007 @ 21:25

    […] Arcona 430 Arhambault 40 Baltic 43 Daysailor Carat CB 96 Racer CR 360 Dehler 44 Dragonfly 35 Dufour 425 Dutch Carbon 36 Elan 410 Euro 42 Grand Soleil 40 Grand Soleil GP42 Hanse 430e J/122 Ker 39 Luffe 45 Landmark 43 Malö 40 Maxi 1300 Najad 355 Omega 10 DS Pronavia 42 Pogo 40 Salona 42 SunBeam 34 SunFast 3200 Swan 42/ClubSwan Sweden Yachts 40 Team Heiner 38 X-34 X-41 OD XC-45 […]

    Reply

  12. me
    Jul 21, 2007 @ 21:54

    ARCONAAAAAAA 355!!!!!!!!!!!! nya arcona 430-an ser awesome ut okså

    Reply

  13. RayTonic
    Dec 3, 2007 @ 20:25

    Räkna med att det dyker upp minst 2 stycken superhäftiga class 40 båtar till både Tjörn Runt och Göteborg Offshore Race. Har hört trovärdiga rykten.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.