Inte så kul. Det är ju sånt här man är orolig för när man är långt från land. Frågan är om man hade kunnat undvika detta genom att droppa rodret och sedan täta på nåt sätt? Det är nog helt omöjligt att få styr på en hjärtstock som löper amok. Visa detta inlägg på Instagram […]
Vi som har seglat en del vet att vädrets makter inte är att leka med. Ni vet att när en svart front i horisonten närmar sig snabbt då kan det vara dags att ta ett rev eller två.
I detta fall med Sydney-Hobart -98 så hjälper det inte att reva storen, ni loggar säkert 10 knop framåt enbart på masten.
För att ni och er besättning ska känna er extra förberedda i en sådan situation så rekomenderar jag er starkt att anmäla er till ISAF Offshore Personal Survival Safety Course!
Arthur
Dec 28, 2007 @ 15:35
Vi som har seglat en del vet att vädrets makter inte är att leka med. Ni vet att när en svart front i horisonten närmar sig snabbt då kan det vara dags att ta ett rev eller två.
I detta fall med Sydney-Hobart -98 så hjälper det inte att reva storen, ni loggar säkert 10 knop framåt enbart på masten.
För att ni och er besättning ska känna er extra förberedda i en sådan situation så rekomenderar jag er starkt att anmäla er till ISAF Offshore Personal Survival Safety Course!
http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1030026&CatId=398694