Det kom ett brev…
Förra sommaren rasade många av Volvo Pentas Elektronikboxar. Blur låg stilla ett par veckor förra säsongen just av den anledningen. Nu verkar Volvo Penta till sist ha tagit tag i saken och skall ersätta boxen “genom att Ni besöker en Volvo Penta återförsäljare med Er båt”.
Vad brukar man säga – bättre sent än aldrig?
Kvalitets kampanj 4877-1677
l Volvo Penta’s pågående arbete att förbättra våra produkters pålitlighet, har Volvo Penta upptäckt att den förväntade livslängden på den elektroniska signal enheten (MOl) vilken är monterad på ett antal D1B och D2BID inte uppfyller de krav som ni förväntar Er av en produkt från Volvo Penta. Detta kan medföra startsvårigheter och att visning i instrument uteblir. Volvo Penta har därför beslutat att åtgärda detta genom att byta ut MDI enheten utan kostnad för ägaren genom att Ni besöker en Volvo Penta återförsäljare med Er båt.
Er motor är en av de berörda motorerna i serienummerföljd som behöver åtgärdas enligt våra noteringar och därför vill Volvo Penta att ni kontaktar närmaste auktoriserad Volvo Penta återförsäljare för att detta byte utförs.
Vi ber om ursäkt för det besvär det kan orsaka Er och försäkrar Er om vår ambition att uppgradera
produkterna så snabbt som möjligt.Med vänlig Hälsningar
Volvo Penta Europe
Office SwedenReine Pettersson
Market Support