Skip to content

8 Comments

  1. Sillstryparn
    Apr 18, 2008 @ 07:42

    Men on a mission!

    Reply

  2. Kalle
    Apr 18, 2008 @ 08:07

    Lägger Ni märke till att nästan alla nykonstruktioner av fräcka båtar har gennacker på peke och fathead.

    Reply

  3. Pelle P
    Apr 18, 2008 @ 08:28

    När man ser bilden ovan så får i alla fall jag en känsla av “skörhet”, ska den där klara ett Sydney-Hobart?

    Reply

  4. PelleL
    Apr 18, 2008 @ 08:45

    Ja det känns helt klart mer som AC än offshore. Usch vad neg. jag är idag.

    Reply

  5. Sam V
    Apr 18, 2008 @ 15:23

    Skör eller inte, vilket monster! Wow. Undrar hur den gick mot AC-båtarna på kryssen.
    Noterade ni att akterspegeln redan blivit skitig av avgaser? Blir nog till att sätta en heltidstjänst på att polera den.

    Reply

  6. Brorsan
    Apr 18, 2008 @ 16:41

    Hur kommer det sig tro tatt den inte har en vridbar vingmast?

    Och är det inte riktigt fult med så sjukt mycke stag, fall o annat jox som hänger ner från den höga “stolpen” ?
    Annars fräck (:
    /Brorsan.

    Reply

  7. Patrik
    Apr 18, 2008 @ 18:26

    Nya fräcka konstruktioner jo man tackar !… har haft Gennaker på fast peke i plast sen -00 :-D
    http://www.fendern.se/segla/index.php?showtopic=6606&st=60&start=60

    Reply

  8. JJ
    Apr 18, 2008 @ 21:56

    Den där fat-headen gör till och med Groupama avundsjuk. Den är ju gigantisk

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.