

Related Posts



Xr-41 seglar
Det här ser ju rätt ut på många sätt!? Skall definitivt kollas in när jag är i Düsseldorf torsdag och fredag. Vilka andra båtar bör stå på listan?
12 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
May 8, 2008 @ 07:23
Ser lika snabb ut som sin föregångare :D
Det skulle varit najs o åkt med på en tur med Artemis !
May 8, 2008 @ 10:55
Jag tycker det är kul att Torbjörn kör med Svenska flaggan på där bak! :-)
May 8, 2008 @ 14:13
Är det båtflyktingar eller en extremt svårseglad båt, 19 pers kan jag räkna till. Inte så sweet kanske
May 8, 2008 @ 23:39
Max besättningsvikt under race är 1273 kg. Det gör att de flesta kör med 15 man. Dvs 15 * 85kg.
På bilden är det nog lite segelmakare och annat ombord.
May 9, 2008 @ 03:22
Matte…. varför är inte det sweet??
May 10, 2008 @ 00:16
Det är inte Sweet att vara 15 man ombord för att det är ett heltidsjobb att synkronisera träningar, tävlingar, mat, resor osv.
Men det är klart att sådana satsningar drivs med en annan ekonomi än våran amatörnivå.
May 10, 2008 @ 09:43
Ok. båtar där man planerar sin besättning noga och dessutom behöver träna på… passar inte sin i begreppet Sweet ??
May 10, 2008 @ 10:15
Kan ju inte vara någon nyhet att du är inne på en sida som attraherar shorthandfantaster…
May 10, 2008 @ 15:04
jaha… där sparkedes 90% av seglarsverige ut från denna mycket bra bloggen!
Gött Patrik!
May 10, 2008 @ 17:07
Nu var det ju så att jag och Matte tyckte att det var mindre sweet med 15-19man ombord och inte Herr bloggmaster.
För övrigt har jag kappseglat med 27man ombord och tycker inte det är mer sweet än på två man (mest omständigt faktiskt, men visst en del tycker det är spektakulärt med stora båtar) det allra skojigaste jag seglat är faktiskt på två man i en Tornado jag hade på sent 80-tal.
Familj har gjort att man seglar kanske mindre “sweet” båt men den fungerar bra att semestra i och kappsegla till “husbehov”.
May 10, 2008 @ 17:57
Var sak har väl sin tjusning!? 100-fots canters med 30 man som halvvindar till Hobart, superoptimerade TP52 med världens bästa besättningar som kör runt bojar på Sardinien eller IMOCA eller Class 40 på en eller två man.
Lite olika utmaningar bara. Men i slutet av dagen så är nog likheterna större än vad man kan tro…
May 10, 2008 @ 22:07
Ja, Sweet är ett brett begrepp!!
…jag håller med dig Peter… men måste ju hugga lite när man inte tycker att Artemis är sweet… men men, smaken är som baken!