Skip to content

9 Comments

  1. Stefan G
    Aug 22, 2008 @ 11:29

    Skrovet är ju fantasktiskt sweet, men hade man inte kunnat få till det där som sticker upp ur däck lite bättre?

    Reply

  2. Anders
    Aug 22, 2008 @ 11:33

    Chines is da shit, alla nya heta sweet-hojar har det… starbåten var tydligen helrätt redan 1911.

    Reply

  3. Richard
    Aug 22, 2008 @ 11:39

    spray rails har dom hunnit få dit oxå. dom har man inte sett på ritningarna förut.

    Reply

  4. Alex
    Aug 23, 2008 @ 00:51

    Det var ju helt fantastiskt vilken ful båt. Överbyggnaden är bland det värsta jag sett och skrovet ser ut som en leksaksbåt för badkaret.

    Reply

  5. Erik B
    Aug 23, 2008 @ 14:05

    Jag förvirrar ibland folk genom att använda “vacker” i funktionell mening och då är Orcan VACKER !!!

    Kanske onödigt stor brunn men man kan ju montera dit den nu så vanliga lådan i mitten att ta stöd mot när man ska tvärs över.

    Reply

  6. o
    Aug 23, 2008 @ 15:30

    vad är chines?

    Reply

  7. Leino
    Aug 24, 2008 @ 14:49

    Chines är den skarpa övergången från botten till fribord. Något man till och från laborerat med på Mini6.50. Hjälper till att hålla kursen, minska avdriften.
    Tycker visst den är vacker även om Fox9.50 är mycket snyggare ;-)

    Reply

  8. o
    Aug 24, 2008 @ 15:10

    aha, slag.

    Reply

  9. yachtandsail
    Aug 27, 2008 @ 18:49

    Anteprima Orca Class 40…

    La bellezza della Box Rule che governa la Class 40 sta nella possibilità di costruire barche anche in serie che consentono a tutti di competere, in solitario o in equipaggio, con budget ragionevoli… se confrontati con quelli di altri classi …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.