Skip to content

19 Comments

  1. Richard
    Mar 26, 2009 @ 09:04

    Den där var ju för jävla fin! En sån vill jag ha.

    Reply

  2. Richard
    Mar 26, 2009 @ 09:07

    Kan man få se en förstoring på ritningen?

    Reply

  3. Jesper
    Mar 26, 2009 @ 09:11

    Fin, men väldigt lik Wally nano… http://www.wallynano.com

    Reply

  4. Fab5
    Mar 26, 2009 @ 09:15

    Yummi, me like big time! Can you get it without the price tag?

    Reply

  5. Eric
    Mar 26, 2009 @ 09:20

    Precis vad jag vill ha, hissbar köl, kassisk look, peke, 4 kojer, pentry och toa. Perfekt för skärgårdsturer med familjen.
    En liten undran:
    Det här med muggen i kilen i förpiken. Fungerar det i praktiken? Jag menar att ligga och sova med huvudet 14 cm från själva tronen….

    Reply

  6. Clifford
    Mar 26, 2009 @ 09:34

    Riktigt snygg, förutom träjoxet på akterdäck. Helt omotiverat.
    Lite mera språng och bort med den runda skylighten så blir det bra.

    Reply

  7. FMS
    Mar 26, 2009 @ 09:39

    BUILD, BUILD, BUILD!

    Reply

  8. August
    Mar 26, 2009 @ 12:54

    Riktigt fin båt! Bra storlek, smart inredning (toaletten kanske kan kräva en tanke till) och snygg design.

    Skylighten tycker jag skall vara kvar (kan vara bra att få upp och ned försegel genom) men träjoxet kan man ta bort.

    Elmotor verkar verkligen vara en het sak nu!

    Reply

  9. Anders
    Mar 26, 2009 @ 13:42

    En sån vill jag ha!!!
    Och Eric, toan slänger jag ut på en gång! Portapotti doft i den här fina båten är inget för mig!
    : )

    Reply

  10. LarsS
    Mar 26, 2009 @ 15:56

    Snygg båt! Den påminner en del om Tofinou 9.5 och den är som ett smycke samtidigt som den har kolfibermast och sänkköl m.m.
    http://www.classic-boats.com/tofinou-95m-page-1-en.php

    Reply

  11. Svenne
    Mar 26, 2009 @ 20:53

    Helt smaklös, bara ett ihopaplock av sånt som råkar vara mode.

    Så här ska det se ut http://www.zarins.se/sid12.htm

    mvh

    Svenne

    Reply

  12. Andreas i Missmatch
    Mar 26, 2009 @ 21:36

    En finare kutter än de flesta

    Reply

  13. Clifford
    Mar 26, 2009 @ 21:38

    #12, ursäkta men den 22:an var väl inte så himla vacker?
    jmf med tex 22,S-19, Flory, ritad av K-E Sjögren, den är riktigt grymm.

    Reply

  14. Sven
    Mar 26, 2009 @ 22:23

    VC10an påminner på en av bildera lite om en drake sett ovan från aktern – relativt klassisk alltså, även om nostalgiker tycker drakar är lite nosbulliga. A22or var sannolikt hopkok av moden på sin tid med. Rak stäv väl inget nytt? De här moderna överhängen i stäven var väl en crusingeftergift på sin tid? Se till att bygga pekena fasta och lite mer stabila, så funkar VC10an utmärkt även för crusing. Plocka ur toan och inombordaren,som hör hemma på större båtar. Dessutom ser båtar utan tampar ut lite som en rakad katt, det är något som inte stämmer. Grymt kul med A22an, blir alltid imponerad av båtar som byggs på riktigt. Det är ofta mycket snack och för få verkstäder. Gratulerar, den är både på riktigt och vacker. Världsklass.

    Reply

  15. Stefan
    Mar 27, 2009 @ 11:07

    Sån vill jag ha. En glidarhoj som förhoppningvis seglar lite bättre än en Drake. Annars känns det helrätt med stråhatt och rum på panget.

    Stefan

    Reply

  16. Magnus & Lars
    Mar 31, 2009 @ 13:30

    Hainse med blir tolfsten vara kassisk snygg !!
    Pelirrojen albertaag.

    Magnus & Lars

    Reply

  17. Anders
    Mar 31, 2009 @ 18:46

    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLY!

    Reply

  18. Harald H
    Apr 1, 2009 @ 23:06

    L. Francis Herreshoff ville nok byttet ut Porta Potti med en sedertrebøtte med dertil egnet lokk:

    “… This arrangement can be used where desired and generally out of the cabin. It can be used in the cockpit at night or in the forepeak in the daytime. It has no everlasting odor, and for those who are affected by suggestion, it may be hung under the after deck, when the whole ship may be as immaculate as a Greek temple.” – L. Francis Herreshoff

    http://books.google.com/books?id=1wJRkss_btcC&pg=PA262

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.