Rio in-port race | live
Här. Otroligt bra action!
Race 1
1. Telefonica Blue
2. Puma
3. Delta Lloyd
4. E4
5. Green Dragon
6. Telefionca Black
7. E3
It was a great win in the ‘Light In-Port Race’ for Bouwe Bekking’s Telefónica Blue after a long postponement in Rio de Janeiro today. PUMA (Ken Read/USA) put in a solid performance to take second, but the surprise result was the outstanding performance by the rejuvenated Delta Lloyd with Spaniard, Roberto Bérmudez in charge, who took the third podium position.
Only one race was run due to the two hour postponement, but once the sea breeze filled in, there was a solid seven to 10 knot southerly breeze on the Guanabara Bay. Ian Walker and Green Dragon led the fleet off the pin end of the start line, with Ericsson 4 (Torben Grael/BRA), sailing with HRH the Crown Princess Victoria of Sweden onboard, and Delta Lloyd looking good at the windward end.
Ken Read elected to start on port tack, and out in the clear air on the right hand side of the course, the choice paid off. At the first mark PUMA led the field, followed closely by Ericsson 3, the winner of leg five, with Magnus Olsson as skipper.
On the first down wind leg, Telefónica Blue and Delta Lloyd, who were mid fleet at the top mark, both benefitted from a big puff of wind on the left hand side of the course and shot into first and second place. Telefónica Blue was never challenged for the lead, but PUMA managed to slip past Delta Lloyd to steal second place.
The main action today was towards the middle of the fleet, an unusual position for the multiple Olympic medallist and local lad Torben Grael, when he found himself in a race between Green Dragon and Telefónica Black (Fernando Echávarri/ESP).
Both Ericsson 4 and Telefónica Black managed to beat back Green Dragon to post fourth and fifth at the finish, pushing Ian Walker and his men into sixth place. After their superb start, Green Dragon was never really in contention and Ian Walker will no doubt be disappointed with his result today. Ericsson 3’s day was effectively over when she had to take a penalty for a port/starboard infringement with Telefónica Black.
Today’s results do not change the order on the overall leaderboard, but do close the margin between Ericsson 4 at the top and PUMA and Telefónica Blue in second and third place.
The start of leg six, 4,500 nm from Rio to Boston begins next Saturday, 11 April.
The Light In-Port Race Rio de Janeiro Results (Provisional)
1. Telefónica Blue 4.0 points
2. PUMA 3.5 points
3. Delta Lloyd 3.0 points
4. Ericsson 4: 2.5 points
5. Telefónica Black 2.0 points
6. Green Dragon 1.5 points
7. Ericsson 3: 1 points
8. Team Russia DNSOverall Leaderboard
1. Ericsson 4 (Torben Grael/BRA): 66 points
2. PUMA (Ken Read/USA): 56.5 points
3. Telefónica Blue (Bouwe Bekking/NED): 54.5 points
4. Ericsson 3 (Magnus Olsson/SWE): 44.5 points
5. Green Dragon (Ian Walker/GBR): 41 points
6. Telefónica Black (Fernando Echávarri/ESP): 23 points
7. Delta Lloyd (Roberto Bermudez/ESP): 15 points
8. Team Russia (Andreas Hanakamp/AUT): 10.5 points
Apr 4, 2009 @ 21:22
Du är en j*vel på att uppdatera snabbt :)
Synd om E3, det strulade lite för mkt…
Apr 4, 2009 @ 21:46
E3 får verkligen inte till det på dessa korta race. Svårt att säga vad det beror på, men fenomenet har vi sett under alla hamnracen?
Roligast var Delta Lloyds grymma come back. Att köra babord ett par meter framför Torben Grael på sista länsen i Rio är väl ett stunt som man killarna ombord kommer att minnas ett tag.
Apr 4, 2009 @ 21:22
Trist med Trean. Kanske var gippen vid bottenmärket, första länsen, inte den mest välplanerade…
Verkar som man kunde tänkt längre framåt, tidigare.
Men lätt sitta hemma vid skrivbordet och styra.
Bättre upp nästa lördag.
Apr 4, 2009 @ 21:26
Nu tar sig en gammal storsegeltrimmare sig ton. Och då menar jag inte E3:s insats.
Sitter o tittar på ett slag genomfört av Puma. Men kom igen! Skota hem storen lugnt och fint och följ med på travaren i ingången av slaget, släpp ut när det är dags att hämta fart efter slaget och följ med tillsammans med genuan på väg upp till target-speed.
Inget av detta såg jag under slaget som Puma genomförde. Tvärtom de släppte innan vindögat och sen tog hem med en travare som def. inte lirade.
Märkligt. Det här vet de alla jolleseglare. Må vara att VO70 är stora o tunga o inte gjorde för bansegling, men lite lir på storen kan man förvänta sig.
Ja, det var vad jag gick igång på denna spännande lördagskväll.
Apr 6, 2009 @ 07:06