Skip to content

7 Comments

  1. LarsS
    Apr 9, 2009 @ 21:57

    Jag känner en som har en helsvart Smaragd, han ångrar sig varje gång solen är framme på sommaren… Däcket blir så varmt att skorna klibbar fast och under däck är det obeskrivligt varmt.
    Har själv en mörkblå båt med vitt däck, det blir ändå väl varmt fina dagar.

    Reply

  2. Patrik
    Apr 9, 2009 @ 22:31

    Swan var tvugna att montera pysventiler på insidan av 45an när skrovet var svart eller mörkblått… det blev så varmt i laminatet att det var risk för delaminering när luften i divinycellen expanderade.
    Till det hela hör väl att de säljer en del båtar till breddgrader något syd om Suomi.

    Reply

  3. Jimmy
    Apr 10, 2009 @ 01:09

    Har en gammal 717 som är svart. Kanon om de blir så varmt som ni ovan beskriver. Då kanske jag får ut fukten ur divinycellen till slut! Dock är däcket grått…

    Reply

  4. Micke
    Apr 10, 2009 @ 10:33

    Jag har grått däck på min och det blir så varmt ibland att man kan inte stå still barfota på det.

    Reply

  5. Stefan Blom
    Apr 10, 2009 @ 20:02

    Coolt!
    Peter, du menar alltså på att jag är inne? :-)

    (Har ju en svart CB66)

    Gla Påsk.
    // Blom

    Reply

  6. Dan Turesson
    Apr 12, 2009 @ 12:36

    Den kommer att se helrisig ganska snart, vitrepig och solmattad. Dessutom kommer modet att föreskriva något helt annat då. Det krävs att vinna allt om den inte snabbt blir iskall!

    Reply

  7. Pelle P
    Apr 12, 2009 @ 16:05

    Svart skrov är väl OK, men överbyggnaden!! Too much (och den fula bottenfärgen) , ett klart fall för “Fab 5″…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.