Skip to content

11 Comments

  1. Anders Averdal
    Oct 20, 2009 @ 09:38

    Jag tycker att projektnamnet säger allt:
    WHY

    Reply

  2. Pelle P
    Oct 20, 2009 @ 10:15

    Det var väl onödigt att visa BLUR´s tender redan nu, kunde du inte spara den till nyår…

    Reply

  3. Sam V
    Oct 20, 2009 @ 11:54

    Vad bred den är. Jättebred! Vad som helst bara vi kommer bort från banbegränsningsträsket.

    Reply

    • PelleL
      Oct 20, 2009 @ 12:25

      Skrovformen är utvecklad för fartyg för seismiska undersökningar för oljeletning där man behöver en väldigt bred akter för att hantera alla hydrofonsläp men den passar ju bra till det här också…=)

      Reply

  4. Johan W-z
    Oct 20, 2009 @ 11:59

    Nice! När sätts den i produktion? Det kanske stod i eftertexten…? Schysst med grön energi som framdrivningssätt, men vad är energibehovet för tillverkningen? Jaja, bra att någon går i bräschen för miljöriktiga superyachter.

    Reply

  5. o
    Oct 20, 2009 @ 13:04

    man måste vara psykopat för att tycka en sån båt är på något sätt positiv

    Reply

  6. Andreas_E
    Oct 20, 2009 @ 14:04

    Ser ut som om det er samme designer som Marjata. Spionskip kamfulert som cruiseskip..

    Bilde
    http://www.warships.ru/Norway/Auxiliaries/marjata.jpg

    mer info
    http://no.wikipedia.org/wiki/F/S_%C2%ABMarjata%C2%BB

    Reply

  7. Richard
    Oct 20, 2009 @ 16:33

    Fin husbåt.

    Reply

  8. Lasse
    Oct 21, 2009 @ 13:03

    Det var väl det sjukaste man sett… Why är en berättigad fråga
    Men det är klart – som ett lyxigt alternativ i Stenas flotta eller som lyxig Finlandsbåt? Tja varför inte!

    Reply

  9. Fredrik
    Oct 22, 2009 @ 10:11

    Kan man få den i rött?

    Reply

  10. enolf
    Oct 22, 2009 @ 20:09

    Inredning: som ett köpcenter. Exteriör: bara ful.

    Motiv: ??? (man bara undrar)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.