Peter Gustafsson Boats⛵️ gissa 24
Boats⛵️
News
Harald Oct 20, 2009 @ 13:52
LYS?
Reply
L-B Gustafsson Oct 20, 2009 @ 14:06
kan bara vara en box-regel =)
Erik Barkefors Oct 20, 2009 @ 17:38
Det är en Container 40 – dvs montera av köl och roder så går den in i en 40-fots container för fartygstransport.
Finngulf Oct 20, 2009 @ 14:19
IRC ser det på köl och skrovsidor
CB Oct 20, 2009 @ 14:35
Då säger jag ORC…
Jon Oct 20, 2009 @ 14:46
Jag svarar med hänsyn till icke aktre överhäng att det borde vara ORCi
Johan Oct 20, 2009 @ 14:51
Designad för Regel 14, “UNDVIKA KONTAKT” “En båt ska undvika kontakt med en annan båt om det finns en rimlig möjlighet.”
– “Om vi håller in överhängen och skrovsidorna så mycket det går så uppfyller vi rege 14…”
:D
Stefan Blom Oct 20, 2009 @ 14:57
Göta Kanal
Andreas i missmatch Oct 20, 2009 @ 14:59
Är det nya J111 an? Hmm segla snabbt? Ser ju mer ut som ORC-I…inten t-köl med andra ord…
Dennis K Oct 20, 2009 @ 15:01
En Soto 42 för ORCi
siim Oct 20, 2009 @ 15:03
Soto 42 ORC racer http://www.sotoacebal.com/d64.htm
Pär Johansson Oct 20, 2009 @ 15:53
KGB!
Peter Gustafsson Oct 20, 2009 @ 20:41
Kaltopp…
Det brukar ju gnällas på att det inte ritas några ORCi-optimerade båtar nuförtiden. Men nu har faktiskt Javier Soto Acebal tagit tag i det hela och ritat en 42-fotare som skall kampanjas i… Chile.
12.70 * 3.10 * 2.6 M, 6300 KG, 86 M2
Bilden så klart från Sydamerikas motsvarighet till blur.se: http://juanpa-cadario.blogspot.com/2009/10/soto-42-trafalgar.html
Öresund Regatta, AN Oct 21, 2009 @ 07:48
och samma tjafs om reglerna i kommentarerna. :-)
Peter Gustafsson Oct 21, 2009 @ 08:29
Ja, det verkar vara ett sånt här “breddgradsfenomen”. Diskussionen förs i Sverige/Norge/Finland och i Chile/Argentina :-)
Öresund Regatta, AN Oct 21, 2009 @ 10:52
Frågan är vad de andra gör? Lägger timmarna på sjön. :-)
AL Oct 20, 2009 @ 21:12
Beluga som vann EM i somras hade nymonterad t-köl…
Larsa Oct 21, 2009 @ 10:48
Riggritningen ser ut att vara från 90-talet, skall inte spinnakern hissas hela vägen upp till masttoppen, det är ju roligare o snabbare så ;)
Öresund Regatta, AN Oct 21, 2009 @ 10:53
Framför allt när regeln inte tar hand om det. ;-)
Peter Gustafsson Oct 21, 2009 @ 11:14
Apropå segelplan; samma designers senaste entypsklass (Soto 40)…
… eller IRC-racer…
Stefan Peterson Oct 21, 2009 @ 21:08
Kul med en ny ORCi båt hoppas att detta är början på en trend där även investeringar sker i ORCi.
Stefan
xx Oct 21, 2009 @ 21:26
en båt i Chile är verkligen en tydlig trend…..
Joakim Oct 22, 2009 @ 12:47
Det finns nog ganska många Mylius14E55, M37 osv. tex i Italien. Skulle Mylius även om vara sweet för Peter? Den blev andra i ORCi Italians. http://www.mylius.eu/14e55/mylius-14e55-race http://mylius.eu/file_download/46
CB Oct 22, 2009 @ 08:44
Märkligt att det inte sitter ett kortare peke på den för Code segling, det är ju gratis i ORCi idag.
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Comment *
Name *
Email *
Website
Δ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Oct 20, 2009 @ 13:52
LYS?
Oct 20, 2009 @ 14:06
kan bara vara en box-regel =)
Oct 20, 2009 @ 17:38
Det är en Container 40 – dvs montera av köl och roder så går den in i en 40-fots container för fartygstransport.
Oct 20, 2009 @ 14:19
IRC ser det på köl och skrovsidor
Oct 20, 2009 @ 14:35
Då säger jag ORC…
Oct 20, 2009 @ 14:46
Jag svarar med hänsyn till icke aktre överhäng att det borde vara ORCi
Oct 20, 2009 @ 14:51
Designad för Regel 14, “UNDVIKA KONTAKT”
“En båt ska undvika kontakt med en annan båt om det finns en rimlig möjlighet.”
– “Om vi håller in överhängen och skrovsidorna så mycket det går så uppfyller vi rege 14…”
:D
Oct 20, 2009 @ 14:57
Göta Kanal
Oct 20, 2009 @ 14:59
Är det nya J111 an?
Hmm segla snabbt?
Ser ju mer ut som ORC-I…inten t-köl med andra ord…
Oct 20, 2009 @ 15:01
En Soto 42 för ORCi
Oct 20, 2009 @ 15:03
Soto 42
ORC racer
http://www.sotoacebal.com/d64.htm
Oct 20, 2009 @ 15:53
KGB!
Oct 20, 2009 @ 20:41
Kaltopp…
Det brukar ju gnällas på att det inte ritas några ORCi-optimerade båtar nuförtiden. Men nu har faktiskt Javier Soto Acebal tagit tag i det hela och ritat en 42-fotare som skall kampanjas i… Chile.
12.70 * 3.10 * 2.6 M, 6300 KG, 86 M2
Bilden så klart från Sydamerikas motsvarighet till blur.se:
http://juanpa-cadario.blogspot.com/2009/10/soto-42-trafalgar.html
Oct 21, 2009 @ 07:48
och samma tjafs om reglerna i kommentarerna. :-)
Oct 21, 2009 @ 08:29
Ja, det verkar vara ett sånt här “breddgradsfenomen”. Diskussionen förs i Sverige/Norge/Finland och i Chile/Argentina :-)
Oct 21, 2009 @ 10:52
Frågan är vad de andra gör? Lägger timmarna på sjön. :-)
Oct 20, 2009 @ 21:12
Beluga som vann EM i somras hade nymonterad t-köl…
Oct 21, 2009 @ 10:48
Riggritningen ser ut att vara från 90-talet, skall inte spinnakern hissas hela vägen upp till masttoppen, det är ju roligare o snabbare så ;)
Oct 21, 2009 @ 10:53
Framför allt när regeln inte tar hand om det. ;-)
Oct 21, 2009 @ 11:14
Apropå segelplan; samma designers senaste entypsklass (Soto 40)…
… eller IRC-racer…
Oct 21, 2009 @ 21:08
Kul med en ny ORCi båt hoppas att detta är början på en trend där även investeringar sker i ORCi.
Stefan
Oct 21, 2009 @ 21:26
en båt i Chile är verkligen en tydlig trend…..
Oct 22, 2009 @ 12:47
Det finns nog ganska många Mylius14E55, M37 osv. tex i Italien. Skulle Mylius även om vara sweet för Peter? Den blev andra i ORCi Italians.
http://www.mylius.eu/14e55/mylius-14e55-race
http://mylius.eu/file_download/46
Oct 22, 2009 @ 08:44
Märkligt att det inte sitter ett kortare peke på den för Code segling, det är ju gratis i ORCi idag.