SeaScape 18 er mer enn enn prototype. Båten har blitt en klasse i Slovenia/Kroatia. Den er utviklet av to Slovenske Mini Transat seilere som har vunnet Mini Fastnet.
Båten er enkel og billig, men fungerer meget bra. Den har karbon mast som minner om en windsurfingmast med spor. Ingen spredere. Lar seg meget lett rigge opp.
Jeg har testet båten i tøffe forhold utenfor Ijmuiden i Nederland i forbindelse med Årets Båt. Du kan lese om testseilingen på SeaScapes blogg: http://www.seascape18.com/blog/?p=142
Då Sam Manuard varit inblandad så borde hon kryssa väldigt bra för den här typen av båt. De nyare Minisarna är klart överlägsna de äldre mest tack vare kryssegenskaperna. Det är ju detta som är så kul med en boxregel, bara formen som skiljer.
17500eur ex. vat. ready to race, med laminatsegel o gennaker. Blir dock inte klok på om kärra ingår eller ej. För att vara säker på att få det priset måste man skriva kontrakt senast 23 dec. http://www.seascape18.com/pdf/newsletter_okt09.pdf
Även om du nu fått priset för årets eldskäl. Grattis föresten!!!
Glöm inte vad som sker nu i helgen i Marstrand.
23 st C 55:or och 23 st CB 66:or samt ett större antal 2.4:or gör upp om det kanske allra sista Frostbitet. Efter 20 år i rad med Frostbite är det dags för Erik på Harken att gå i pension. Vem tar över nu…………….???
Vilket race……………………………. Vilken fest…………
Detta är verkligen sweeeeeetttttttttttttt!!!!!!!!!
Startavgift 800.- och då ingår t.o.m. 2 luncher och en stor 3-rätters festmiddag på Hotell Maritime. Tomten kommer med priser. Överskottet i regattan går till välgörenhet.
Kanske dags att ge Erik priset för årtiondets eldskäl redan nu.
Vad har det med Seascape 18 att göra??? Du kunde väl vänta med att ösa välförtjänt beröm över Erik tills Peter haft en chans att lämna rapport om Frostbite.
Dec 4, 2009 @ 16:56
SeaScape 18 er mer enn enn prototype. Båten har blitt en klasse i Slovenia/Kroatia. Den er utviklet av to Slovenske Mini Transat seilere som har vunnet Mini Fastnet.
Båten er enkel og billig, men fungerer meget bra. Den har karbon mast som minner om en windsurfingmast med spor. Ingen spredere. Lar seg meget lett rigge opp.
Jeg har testet båten i tøffe forhold utenfor Ijmuiden i Nederland i forbindelse med Årets Båt. Du kan lese om testseilingen på SeaScapes blogg: http://www.seascape18.com/blog/?p=142
Axel Nissen-Lie/Seilas
Dec 4, 2009 @ 17:11
Tack Axel, du har bra koll som vanligt!
Dec 4, 2009 @ 21:00
Såg skoj ut med 3:28 min gennakersegling… Går det att kryssa med den måntro ?
Dec 4, 2009 @ 21:44
Då Sam Manuard varit inblandad så borde hon kryssa väldigt bra för den här typen av båt. De nyare Minisarna är klart överlägsna de äldre mest tack vare kryssegenskaperna. Det är ju detta som är så kul med en boxregel, bara formen som skiljer.
Dec 4, 2009 @ 22:41
Någon som vet vad en seascape kostar?
Dec 5, 2009 @ 00:25
17500eur ex. vat. ready to race, med laminatsegel o gennaker. Blir dock inte klok på om kärra ingår eller ej. För att vara säker på att få det priset måste man skriva kontrakt senast 23 dec.
http://www.seascape18.com/pdf/newsletter_okt09.pdf
Dec 4, 2009 @ 22:57
Peter!
Även om du nu fått priset för årets eldskäl. Grattis föresten!!!
Glöm inte vad som sker nu i helgen i Marstrand.
23 st C 55:or och 23 st CB 66:or samt ett större antal 2.4:or gör upp om det kanske allra sista Frostbitet. Efter 20 år i rad med Frostbite är det dags för Erik på Harken att gå i pension. Vem tar över nu…………….???
Vilket race……………………………. Vilken fest…………
Detta är verkligen sweeeeeetttttttttttttt!!!!!!!!!
Startavgift 800.- och då ingår t.o.m. 2 luncher och en stor 3-rätters festmiddag på Hotell Maritime. Tomten kommer med priser. Överskottet i regattan går till välgörenhet.
Kanske dags att ge Erik priset för årtiondets eldskäl redan nu.
Bästa seglarhälsningar
Hans
Dec 5, 2009 @ 00:29
Vad har det med Seascape 18 att göra??? Du kunde väl vänta med att ösa välförtjänt beröm över Erik tills Peter haft en chans att lämna rapport om Frostbite.
Jan 19, 2010 @ 23:47
Annan video på Seascape 18:
http://www.yachtblick.de/segelyachten/videoimpressionen-zur-seascape-18/