Skip to content

2 Comments

  1. AO
    Mar 13, 2010 @ 12:02

    Aleph vs Teamorigin Dag 4 Race 2

    Är det någon som har koll på straffet som Aleph fick i starten?
    Aleph var BB läbåt, Teamorigin BB lovart som försöker gå bakom Aleph, men missbedömer hur fort de kan få ner näbben.
    Eller missar jag något?

    Reply

  2. Mats B.
    Mar 14, 2010 @ 21:59

    Utan Alephs kursändring strax innan kontakten skulle Origin antagligen ha klarat av sin “steel balls”, därav straff på Aleph för brott mot regel 16. Detta dock enbart sett från soffposition, men som svar på frågan.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.