Skip to content

13 Comments

  1. krister
    Apr 9, 2010 @ 22:23

    Grattis till ny båt. 500 kg låter spännande…du blir säkert farlig….
    Men 1550 för en beggad Salona med cruisingsegel?
    Nu har jag missat något…X35orna ligger på 1 miljon med bra segel o utrustning…

    Reply

    • Martin
      Apr 9, 2010 @ 23:19

      Quantum fusion X får man med,helt OK att LYS pysa med.
      De flesta skulle kalla det racing segel men det är taffeta på så det går bort på Blurs hemsida.
      Jag vill nog helst jämföra med X-37 eller Arcona 370 när vi pratar båt.
      x-35 är OK men bara något bättre än vår Express på semestern.
      Om du är sugen på att köpa så kanske det slinker med något racing segel…
      Tack tick maxi display är även bra på semestern,
      Martin

      Reply

  2. f424
    Apr 10, 2010 @ 07:54

    Grattis Martin!
    Skulle vara kul att se er i S37:an på Bohusracet och varför inte i West Side Cup?
    Vad kan SRS tänkas bli ?
    //Niklas S

    Reply

  3. Martin
    Apr 10, 2010 @ 11:03

    Vi hoppas på bohusracet, Som Lysekils grabb så är detta mina hemma vatten under många år, även Mossberg är uppväxt på kusten så vi har lite att bevisa för oss själva.
    Salonan är allround och passar bra för lite längre seglingar med olika bogar.
    tyvärr så går den inte så bra utan vind………….
    2 x Peter skall vi kämpa ner, jag tror dom börjar bli lite gamla och mätta.

    SRS ?? jag tror på 1.32 utan acymetrik spinnaker, detta är högre än X-37 och GS-37 och mkt högre än Arcona 370. samma typ av båtar.

    VM i ORCi i sept tar mkt kraft och tid i höst, jag skall sätta mig och diskutera med besättningen inom kort. Kommer det några fler båtar till ORCi VM från västkusten och norge?? Norge har ju EM 2011.

    Martin

    Reply

    • PeterChamsiin
      Apr 10, 2010 @ 20:35

      Hördu Martin, Är det en utmaning inmusslad i regelträsksdiskussionerna ( oj den blev lång). Sabel eller värja? Dvs undanvind eller kryss? Du väljer.
      Chamsan går också trögt utan vind kan jag trösta med. 2* peter har varit mätta o belåtna sedan 2006 o tänker fortsätta på den vägen. Jag erkänner att din invit väcker tävlingslusten….

      Reply

      • Martin
        Apr 11, 2010 @ 03:24

        Skulle bara kolla om du var på hugget, det är nog flera som vässar sin sabel och värja i sommar.
        /M

        Reply

  4. Erik Kristiansen
    Apr 10, 2010 @ 19:55

    Grattis, Vårt store mål er ORCi På hankø i 2011, regner med vi komemr til å se dere på startstreken der.
    Lykke til med årets sesong

    Reply

    • Martin
      Apr 11, 2010 @ 03:29

      Vi kommer säkert, Oslo fjorden känns nästan som hemmavatten för oss.
      Vet du om det är några Norska båtar som planerar in Tyskland i höst?
      Troligtvis så står vi över Faerdern 2010, det går en Express regatta i Göteborg samma helg.

      Martin

      Reply

  5. Mattias Allroth
    Apr 11, 2010 @ 14:17

    Tror att King 40`n Magic ska køra i tyskland om alla i besættningen kommer loss.

    Reply

  6. Erik Kristiansen
    Apr 11, 2010 @ 22:40

    Vi skal ikke utenlands i år. Blir ett mellom år for oss men satser som sagt knall hardt mot 2011

    Reply

  7. Claes Boman
    Apr 12, 2010 @ 18:43

    Varför jaga kilon och en massa lulllull när man kan segla entyp? Eller se till att standardbåten är trimmad med bra segel och att man tränar så når man resultat.

    Reply

    • Hannu
      Apr 12, 2010 @ 19:31

      Varför jaga kilon mm mm mm, Troligen för att han vill, han kan, han har råd och han tycker det är lättare o få med hela (7 man) besättningen i en Salona än en laser :)

      Reply

      • Martin
        Apr 12, 2010 @ 20:17

        Vi är ganska bra med våran Express,,, roligt att segla olika båttyper.
        Vi kommer att segla Express SM med + 60 båtar i Marstrand i år.
        Nästa gång blir det någon annan båt eller utmaning.
        Kanske du har en plats på din standard båt till mig??

        Martin

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.