Skip to content

3 Comments

  1. MA
    Sep 10, 2010 @ 09:38

    Nu finns SSF:s varumärkesprojekt uppe på webben; http://www.svensksegling.se/Forbundet/Nyheter/2010/3ekvartal/Segelsportensutmaningar/

    Här finns dessutom en enkät där alla kan gå in och svara på frågor. Bra initativ av SSF som verkar tagit åt sig av kritiken, dock har man inte presenterat sitt materiel offentligt i detalj, utan man har själva dragit sina slutsatser och formulerat dem i tre delområden, dessutom kryddat med värdeord (lika modernt som guds tio budord), ganska typiskt när man beställer en utredning av något managementbolag – ännu mer CB (corporate bullshit!) Enkäten blir dessvärre aningen styrd av de slutsatser man själva dragit, men ändå ett steg i rätt riktning.

    Man kan tycka att det är bra att något sker, och jag är den första att gratulera om detta leder till att vi får fler seglare, media och publik. Dessvärre tror jag inte att denna satsning ger något mer än snygga formuleringar. All vår verksamhet är beroende på eldsjälar som tar ett kollektivt eller eget initativ, se bara på denna blogg, det är knappast något managementbolag som gjort den så populär!

    Reply

  2. Stefan P
    Sep 10, 2010 @ 10:44

    Jag skall läsa igenom det under helgen och svara. Sedan får vi se om det blir någon debatt vid sidan om. Reagerade på ett uttryck på hemsidan kundanpassad segling. Utan att ha läst hela skrivelsen kan man undra vilka kunder som avses. Är det de aktiva seglarna som är kunderna, är det medlemmarna i segelklubbarna som är kunderna eller är det några andra som avses. Det är nog viktigt att SSF bestämmer sig för vem de är till för då kan utvecklingen kanske ta fart.

    Reply

  3. Peter Gustafsson
    Sep 10, 2010 @ 16:43

    Bra idé. Läs i helgen, så kör vi en egen tråd på varumärkesprojektet på måndag.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.