Inte så kul. Det är ju sånt här man är orolig för när man är långt från land. Frågan är om man hade kunnat undvika detta genom att droppa rodret och sedan täta på nåt sätt? Det är nog helt omöjligt att få styr på en hjärtstock som löper amok. Visa detta inlägg på Instagram […]
Efter tuffa race i både Bohuslän och runt Gotland så borde det lugna ner sig då det blir matchracingsäsong? Dels är det ju Match Cup i Marstrand och så seglas det VM för damer i Middelfart. I den senare regattan har man valt en båt som säkerställer bra bilder och uppmärksamhet. Tidigare i veckan såg […]
Jag träffade Niklas Krantz 2015. Då var han fortfarande på SVT men hade startat sittbrunnen.se. och funderade på vad han skulle göra framåt. Då var det vårt projekt kring Fastnet som stod i fokus. Och att vi tog tag i en dröm vi haft och till sist gjorde slag i saken. Jag vet att vi […]
[…] This post was mentioned on Twitter by Peter Gustafsson, Johan Frisk. Johan Frisk said: Reading: "Supertriss | BLUR"( http://twitthis.com/tq54ps ) […]
Undrar om man behåller placering av roder, köl och mast?
Det ser ut som om ett skeg sitter kvar på den “gamla” aktern.
Annars rätt intressant tanke: att förstora en gammal båt.
Detta gjorde väl Ludde Ingvall framgångsrikt med gamla Charles Jourdain (sedemera Nicorette) och numera Royal Blue.
Det är ganska klart att allt “photoshoppande” skedde innan bilden togs genom noggrann kameraplacering. Två båtar bredvidd varandra, frågan är bara vilken typ av båt som ligger bakom Trissen.
Tog faktiskt en snett bakifrån som jag postar till Peter så får vi se om han vill ta in den.. annars skickar du mig en e-mail på seglarn@glocalnet.net så returnerar jag orginalet :-)
För ett tag sedan kom tråden om tokLYSpimpad Stortriss upp.
Men det här är ju löjligt!
Stackars SRS-kommitte som måste utfärda cert på den här hybriden;)
Är väl skitsamma hur den ser ut. Bara för srs-komitteen att göra så gott de kan vilket de numera verkar göra ;)
Gött att någon vågar testa lite egna ideer. Mer sånt vill jag gärna se.
Här finns en nykonstruerad båt där det blev problem med SRS-talet. 2009 fick PO 1,25 på sin 7-metersbåt och i år sänktes det till 1,19. Tyvärr har skrovformen visat sig vara av deplacementstyp så han bör nog ner under 1,10 innan han ligger rätt. Ovanliga konstruktioner kan ta något år av deltagande innan de hamnar rätt. http://segelochpaddel.blogspot.com/2010/09/weldox-race-2010.html
Nej! Låt toaletten vara kvar på akterdäck, luftigt och utrymmesbesparande. Rejäla handtag för den som är litet knäsvag är ytterligare plus. Perfekt lösning som en av konventioner styrd bransch borde kommit på tidigare.
Nov 27, 2010 @ 09:56
Supertriss – då borde de försöka få spons av Svenska Spel…
Bra med en toa för hårda undanvindar också. Ingen behöver gå ner under däck då ;-)
Men är den riktig eller photoshoppad? Akterdelen verkar återvunnen med gammalt regnummer på fribordet.
Tweets that mention Supertriss | BLUR -- Topsy.com
Nov 27, 2010 @ 12:26
[…] This post was mentioned on Twitter by Peter Gustafsson, Johan Frisk. Johan Frisk said: Reading: "Supertriss | BLUR"( http://twitthis.com/tq54ps ) […]
Nov 27, 2010 @ 12:27
Jag lovar att bilden är oredigerad.
//Patrik
Nov 27, 2010 @ 12:40
Värmland. Twin Peaks på svenska.
Nov 27, 2010 @ 13:28
Stoooooor Triss
Nov 27, 2010 @ 13:41
Undrar om man behåller placering av roder, köl och mast?
Det ser ut som om ett skeg sitter kvar på den “gamla” aktern.
Annars rätt intressant tanke: att förstora en gammal båt.
Detta gjorde väl Ludde Ingvall framgångsrikt med gamla Charles Jourdain (sedemera Nicorette) och numera Royal Blue.
Nov 27, 2010 @ 15:06
Den båtens föräldrar, pappa och mamma Triss alltså, måste varit syskon.
Nov 27, 2010 @ 16:13
Det är ganska klart att allt “photoshoppande” skedde innan bilden togs genom noggrann kameraplacering. Två båtar bredvidd varandra, frågan är bara vilken typ av båt som ligger bakom Trissen.
Nov 27, 2010 @ 17:20
Roligt att ni tvekar..Jag trodde heller knappt mina ögon, det var därför jag var tvungen att stanna och plåta vidundret :-)
Nov 28, 2010 @ 10:46
Har du möjlighet att ta en bild till, typ snett bakifrån? Känns och ser för galen ut.
Nov 28, 2010 @ 15:22
Tog faktiskt en snett bakifrån som jag postar till Peter så får vi se om han vill ta in den.. annars skickar du mig en e-mail på seglarn@glocalnet.net så returnerar jag orginalet :-)
Nov 28, 2010 @ 09:32
Japp, benägen att hålla med, kolla listen på Trissen som i aktern blir träfärgad precis där det nya skrovet börjar!
//Hannu
Nov 27, 2010 @ 22:27
För ett tag sedan kom tråden om tokLYSpimpad Stortriss upp.
Men det här är ju löjligt!
Stackars SRS-kommitte som måste utfärda cert på den här hybriden;)
Nov 28, 2010 @ 11:00
Varför då stackars. Det kan väl inte vara värre att sätta SRS på än en helt nykonstruerad båt?
Nov 28, 2010 @ 11:49
Det var ett tag sedan jag såg en nykonstruerad båt som såg ut på detta viset.
Nov 28, 2010 @ 15:19
Är väl skitsamma hur den ser ut. Bara för srs-komitteen att göra så gott de kan vilket de numera verkar göra ;)
Gött att någon vågar testa lite egna ideer. Mer sånt vill jag gärna se.
Nov 28, 2010 @ 12:03
Här finns en nykonstruerad båt där det blev problem med SRS-talet. 2009 fick PO 1,25 på sin 7-metersbåt och i år sänktes det till 1,19. Tyvärr har skrovformen visat sig vara av deplacementstyp så han bör nog ner under 1,10 innan han ligger rätt. Ovanliga konstruktioner kan ta något år av deltagande innan de hamnar rätt.
http://segelochpaddel.blogspot.com/2010/09/weldox-race-2010.html
Nov 28, 2010 @ 14:02
Ta PO:s förskepp och Rapidens akterskepp och sätt ihop så börjar det likna något;)
Nov 28, 2010 @ 15:12
Tror faktiskt tvärtom för det verkar vara den konkava näbben på PO:s som gräver fast sig.
Nov 28, 2010 @ 14:36
Ser ut som en soling med stortrissruff….
Nov 28, 2010 @ 16:16
Nov 28, 2010 @ 16:26
ja, herrejä**ar! Vilken energi!
/p
Nov 28, 2010 @ 16:41
Ojojoj, och kanske in med en toalett också.
Nov 28, 2010 @ 18:51
Nej! Låt toaletten vara kvar på akterdäck, luftigt och utrymmesbesparande. Rejäla handtag för den som är litet knäsvag är ytterligare plus. Perfekt lösning som en av konventioner styrd bransch borde kommit på tidigare.