Skip to content

19 Comments

  1. KIW
    Dec 27, 2010 @ 19:08

    Riktigt “spökskepp”, helt osynligt!

    KIW

    Reply

  2. Hansen
    Dec 27, 2010 @ 23:28

    Ingen risk att få bommen i huvudet i gipparna, den satt ju 4 meter upp!!

    Reply

  3. Doc
    Dec 28, 2010 @ 00:30

    Fantastisk produktion.
    Enastående detaljer.
    En design dröm.
    Men segelbåt?
    Doc

    Reply

  4. Lars H
    Dec 28, 2010 @ 07:34

    Ser ju nu att det är fler soffgrupper jag behöver i x79’an:)

    Reply

  5. Pelle P
    Dec 28, 2010 @ 08:11

    Vänta nu!!! Två grejer om Brenta på kort tid; har skepparn sålt 109:an och köpt “Ferrari”????

    Reply

  6. Peter Gustafsson
    Dec 28, 2010 @ 08:15

    Närå…men ibland är det någon PR-byrå eller filmmakare som upptäcker att det är vettigare att lägga upp filmerna på YouTube eller Vimeo om man vill ha exponering. Och då brukar det dyka upp ett antal filmer på en gång.

    Kan för övrigt skicka tipset vidare till alla som vill ha kontroll och försöker göra saker i Flash eller Silverlight på sin egen hemsida. det är säkert snyggt, men ger ingen spridning!

    Reply

    • PR boss
      Dec 28, 2010 @ 11:46

      Sen finns ju funktionen “länk” alltid att tillgå – men du kanske will ha allt andra gjort här? Den verkliga viljan att sprida information sätts på sin spets skulla man kunna säga.

      Reply

    • Peter Gustafsson
      Dec 28, 2010 @ 12:03

      Nu är det ju inte bara här som information sprids, utan på massor av bloggar och på Facebook. Bara ett tips… Men alla gör ju som de själva vill.

      Reply

  7. Nobbe
    Dec 28, 2010 @ 08:48

    Måste kolla med Curre. Toan, är den tvärskeppsmonterad? I så fall synd på en fin båt.

    Reply

  8. AO
    Dec 28, 2010 @ 09:23

    Otroligt att bågen som storskots-skenan sitter på håller. Det blir helt sjuka laster på bågen.

    Reply

    • f424
      Dec 28, 2010 @ 10:00

      Att det funkar under statisk last som i videon känns rimligt. Skulle vara intressant att se vad som händer i en slänggipp i 20 m/s. Jag skulle inte bli förvånad om man efter det har en båge hängande i änden av en 12 meter lång bom som knäckts mot toppvantet. Undrar vilken knapp man skall trycka på då för att få ner storen…

      Reply

      • Peter Gustafsson
        Dec 28, 2010 @ 18:02

        Min gissning är att storskotet/skenan pajar på de flesta båtar >40 fot om man ger sig på en “slänggipp i 20 m/s” :-o

        Reply

        • F424
          Dec 28, 2010 @ 18:53

          Ok, prutar till 13,8 m/s. Fortfarande nyfiken på utgången:-)

          Reply

      • Freddy
        Dec 28, 2010 @ 18:10

        Då trycker man “öppna bakluckan”. Kör ut sin tender (Rivan), åker till hamnen, går på lyxkrog…………….

        Reply

    • Stefan G
      Dec 28, 2010 @ 10:37

      Det ser ut som att man kommit på i efterhand att den inte var stark nog. Tror inte att de två vertikala stagen fanns med på konceptskisserna..

      Reply

  9. Sam V
    Dec 28, 2010 @ 09:50

    Ännu en opraktisk dagseglare ;-)

    Reply

  10. Andreas i HP
    Dec 28, 2010 @ 11:01

    Grymmt fräsch båt.
    Vilken design…vilka lösningar…knaparna tom nedsänkta….kanske lite nostung, men måste vara kanonupplevelse att segla med gennaker i den båten..Seglen matchade skrovfärgen…riktigt snyggt gjort

    Reply

  11. Gustaf Dyrssen
    Dec 28, 2010 @ 11:10

    super cool båt.

    Och som krona på verket sitter där en WINDEX.

    Mitt svenska hjärta (om man får säga så utan att bli lynchad i Sverige 2010) klappar för denna detalj precision, att välja endast det bästa i design väg och tom där får vi vara med högst i top.
    Bara jantelagen kan hålla oss tillbaka från att nå världs toppen inom snart varje område…….. vi är bäst. Vi har slagit dom alla…………………….

    Snart når jag nirvana vid tangentbordet efter en fulländad hybris i “självinsikt” och julmat (inte bara julmust).

    Reply

  12. Niklas
    Dec 28, 2010 @ 12:31

    Tycker den är häftig! Skönt att vissa törs gå sin egna väg.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.