Skip to content

12 Comments

  1. Hansen
    Apr 1, 2011 @ 01:02

    April! April! Din dumma sill………..

    Reply

  2. srs-seglaren
    Apr 1, 2011 @ 07:08

    Låt oss pröva kan inte bli värre än det är innan.

    Reply

  3. Jan Dejmo
    Apr 1, 2011 @ 07:54

    Vi är entusiastiska över att Expresseglarna nu tar över stafettpinnen och vi ser med stor spänning fram mot att få se vem de lämnar pinnen vidare till 2012.

    Pelle Lindell och Jan Dejmo

    SSF:s Tekniska kommitté

    Reply

  4. Johan Linnarsson
    Apr 1, 2011 @ 08:39

    Kanke kan bli IMX nästa år?

    Reply

  5. Richard Göransson
    Apr 1, 2011 @ 09:04

    IRC och ORC har i veckan slagits samman och heter numera IOR.

    Reply

  6. Claes Nettelbladt
    Apr 1, 2011 @ 09:13

    Eftersom jag var bollplank åt Lars-Olf Norlin, när han skapade LYS-systemet, vill jag påpeka, att referensbåten naturligtvis var hans egen konstruktion Allegro 27. När han sedan körde jämförelser mellan statistik från seglingar, så visade sig Vegan gå lika fort som Allegron och den fick då också LYS 1.00.

    Reply

  7. Per
    Apr 1, 2011 @ 09:25

    April, april din dumma sill!

    Reply

  8. Fredrik Lönegren
    Apr 1, 2011 @ 10:52

    Nytt är också en dold hemlig beskattning som Anders Borg skapat ihop med “svart fötterna” expessgänget.
    SXS står för= Skatt och Xtra skatt på Seglare

    Xact hur talet skall var kopplat till den skatten man skall betala är inte helt klart.
    2 saker är klara. Vita båtar skall lyxskattas och Xpresser blir befriade (vad do sa på Rosenbad)
    _/)_

    Reply

  9. Carl Peter Carlsson
    Apr 1, 2011 @ 11:38

    Man kommer från finansdep. koppla båtskatt direkt till SRS. Ett högre SRS ger högre båtskatt. Då kommer man runt alla rättvisediskusioner…

    Reply

  10. Peter Gustafsson
    Apr 1, 2011 @ 13:31

    Reply

  11. Stefan, Klara Bris
    Apr 1, 2011 @ 14:59

    Senaste nytt från Ornö Runt är att man kommer att planera regattan efter vindstyrka. Målet är att pricka in en lördag när det blåser ostlig eller västlig kuling. Tävlingsledning menar att man på så sätt kompenserar långsmala underriggade båtar för deras orimligt höjda SRS tal. Expressena får det kämpigt, men har haft fördel tidigare år, resonerar man.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.