Prova tvärt om med knuten längst ut och ögglan genom sig själv längre in. Visserligen svårare att få igenom små hål men knuten behöver inte vara så stor för att fungera.
Sen kan man lägga ett hölje mellan loppen och knuten som skyddar den känsliga dyneman. En liten tamp kan sys in som release. Onedesign centret i Sthlm har en uppsjö med lösningar som är otroligt snygga. / nöjd kund
I Liros variant kommer dessutom krafterna ledas ner till det extra instick av tamp som behövs för att göra den stora knuten. Dvs. endast en liten del av krafterna komer att tas upp av loopen.
2011-04-06 @ 23:22
Perfekt spinngaj som är lätt och inte slår ut så många tänder om vinden får tag i den ;-)
2011-04-06 @ 23:23
Upp/nedhal till spinnakern!
2011-04-06 @ 23:43
genua skot kanske.
2011-04-07 @ 02:25
Skalningen ngt kort för spinngaj, kanske lättskot till försegel ?
2011-04-07 @ 06:15
Prova tvärt om med knuten längst ut och ögglan genom sig själv längre in. Visserligen svårare att få igenom små hål men knuten behöver inte vara så stor för att fungera.
Sen kan man lägga ett hölje mellan loppen och knuten som skyddar den känsliga dyneman. En liten tamp kan sys in som release. Onedesign centret i Sthlm har en uppsjö med lösningar som är otroligt snygga. / nöjd kund
2011-04-07 @ 06:46
Tror på fockskot… undrar om jag skulle sätta mig o knopa lite =)
2011-04-07 @ 09:16
Har det nå’t med kondomerna ovan att göra ?
2011-04-07 @ 09:55
liros försöker men. . . . One Design Center har de bästa lösningarna och linorna, Inte bara Gottifredi.
2011-04-07 @ 10:05
Koppel till Nisse förståss! Vad har ni för fokus egentligen?
2011-04-07 @ 10:32
Fockfall
2011-04-07 @ 10:38
Peter, du lovade att inte visa upp våra hemliga leksaker!
2011-04-07 @ 18:20
Ser kinky ut.
2011-04-07 @ 21:24
Vad sägs om trimmlina för genacker ?
2011-04-08 @ 09:38
Peter, håll oss inte på halster längre! Förutom att stegla gastar som inte kränger tillräckligt långt ut på railen, vadharmanensåndärtilldå?
2011-04-08 @ 10:19
Dynemaslöjd=Manligt tidsfördriv…….
2011-04-10 @ 10:56
Varför göra den så komplicerad?
Den här är mycket enklare att göra:
http://3.bp.blogspot.com/-VdMRCxofYLI/TZ9ZNiC7G0I/AAAAAAAAAEY/HWyeITF599w/s1600/B%2Bcopy%2Bcopy.jpg
I Liros variant kommer dessutom krafterna ledas ner till det extra instick av tamp som behövs för att göra den stora knuten. Dvs. endast en liten del av krafterna komer att tas upp av loopen.
2011-04-12 @ 06:53
så det rör sig om en (infucker)inhauler ?
2011-04-15 @ 12:01
Nå?!?
2011-04-15 @ 13:27
Sånt kan man lage selv.
http://youtu.be/jH66tGsWv_Y