Skip to content

19 Comments

  1. Erik Barkefors
    2011-04-06 @ 23:22

    Perfekt spinngaj som är lätt och inte slår ut så många tänder om vinden får tag i den ;-)

    Reply

  2. Jacob Lundqvist
    2011-04-06 @ 23:23

    Upp/nedhal till spinnakern!

    Reply

  3. örjan sterner
    2011-04-06 @ 23:43

    genua skot kanske.

    Reply

  4. srs seglaren
    2011-04-07 @ 02:25

    Skalningen ngt kort för spinngaj, kanske lättskot till försegel ?

    Reply

  5. Gustaf Dyrssen
    2011-04-07 @ 06:15

    Prova tvärt om med knuten längst ut och ögglan genom sig själv längre in. Visserligen svårare att få igenom små hål men knuten behöver inte vara så stor för att fungera.
    Sen kan man lägga ett hölje mellan loppen och knuten som skyddar den känsliga dyneman. En liten tamp kan sys in som release. Onedesign centret i Sthlm har en uppsjö med lösningar som är otroligt snygga. / nöjd kund

    Reply

  6. Jonas C
    2011-04-07 @ 06:46

    Tror på fockskot… undrar om jag skulle sätta mig o knopa lite =)

    Reply

  7. Stig
    2011-04-07 @ 09:16

    Har det nå’t med kondomerna ovan att göra ?

    Reply

  8. Zilverzurfarn1
    2011-04-07 @ 09:55

    liros försöker men. . . . One Design Center har de bästa lösningarna och linorna, Inte bara Gottifredi.

    Reply

  9. Göran
    2011-04-07 @ 10:05

    Koppel till Nisse förståss! Vad har ni för fokus egentligen?

    Reply

  10. Peter
    2011-04-07 @ 10:32

    Fockfall

    Reply

  11. Peter
    2011-04-07 @ 10:38

    Peter, du lovade att inte visa upp våra hemliga leksaker!

    Reply

  12. Richard Göransson
    2011-04-07 @ 18:20

    Ser kinky ut.

    Reply

  13. srs seglaren
    2011-04-07 @ 21:24

    Vad sägs om trimmlina för genacker ?

    Reply

  14. Jebban
    2011-04-08 @ 09:38

    Peter, håll oss inte på halster längre! Förutom att stegla gastar som inte kränger tillräckligt långt ut på railen, vadharmanensåndärtilldå?

    Reply

  15. Large
    2011-04-08 @ 10:19

    Dynemaslöjd=Manligt tidsfördriv…….

    Reply

  16. Anders Svensson
    2011-04-10 @ 10:56

    Varför göra den så komplicerad?

    Den här är mycket enklare att göra:

    http://3.bp.blogspot.com/-VdMRCxofYLI/TZ9ZNiC7G0I/AAAAAAAAAEY/HWyeITF599w/s1600/B%2Bcopy%2Bcopy.jpg

    I Liros variant kommer dessutom krafterna ledas ner till det extra instick av tamp som behövs för att göra den stora knuten. Dvs. endast en liten del av krafterna komer att tas upp av loopen.

    Reply

  17. srs seglaren
    2011-04-12 @ 06:53

    så det rör sig om en (infucker)inhauler ?

    Reply

  18. Sam V
    2011-04-15 @ 12:01

    Nå?!?

    Reply

  19. Oddvar Engedal
    2011-04-15 @ 13:27

    Sånt kan man lage selv.
    http://youtu.be/jH66tGsWv_Y

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.