Skip to content

17 Comments

  1. Martin
    Jun 14, 2011 @ 10:13

    Ohoj!
    Det är väldigt mycket bilder på när dessa fantastiska båtar krachar och välter. Kan man inte få se lite film på hur de ser ut i racesituationer. Hur kommer en prestart se ut egentligen???

    Reply

    • Magnus
      Jun 14, 2011 @ 11:09

      Helt rätt reflekterat. Känns som om man helt missar det jag tyckte var ntressant med matchracing. Möjligtvis får man nya åskådare men jag tappar i alla fall intresset rätt snart. Njae, jag kanske är tråkig men det var bättre förr :-)

      Reply

    • Lars Johansson
      Jun 14, 2011 @ 12:06

      Lite Prestart action, det kommer att bli fantastiskt spännande när de går skarpt i racemode!

      http://youtu.be/0nGJm1Jwnwk

      Reply

  2. fills
    Jun 14, 2011 @ 10:48

    Hehe, prestart? Gasa och kör, försök att flippa din opponent!

    Reply

  3. Björn N
    Jun 14, 2011 @ 11:34

    Visst är det coola båtar men som “gammal” båtkonstruktör kan jag tycka att man borde fundera lite på hur man ska få dessa konstruktioner att inte flippa över.

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Jun 14, 2011 @ 11:57

      På samma sätt som i Formel 1… släppa lite på gasen :-)

      Jenson Button vinner inte för att han är snabbast på rakan, utan för att han är bäst på att hantera sin bil under svårast tänkbara förhållanden. Coutts och de andra håller väl på och testar var gränserna går.

      Reply

      • Björn N
        Jun 14, 2011 @ 13:17

        Ligger nåt i vad du säger, men havet med sin “slumpmässiga utformning” ger helt klart ytterligare en dimension på problemet att avväga hur hårt man kan köra.

        Sedan kan man ju också säga att en F1-bil är konstruerad att bättre hantera en kurva i hög fart än en drag-racer…

        Reply

      • Matts A
        Jun 14, 2011 @ 16:22

        Formula 1 är helt rätt! Lite spektakulära krascher gör sporten lite farlig, lite oförutsägbar, lite magisk. Everybody loves it – men and women!

        Reply

      • Fredrik Lönegren
        Jun 14, 2011 @ 19:34

        Inte vill dom visa utmanarna att dom kan segla. Taktik.

        MUSIKEN e kanon!!

        Reply

  4. Mr:G
    Jun 14, 2011 @ 11:40

    Verkar vara lite som med 49,er, vinnaren är den som kapsejsar minst antal gånger när det blåser!! Och vid normalvind så blir det stora avstånd mellan båtarna. Men dom går fort. Spännande.

    Reply

  5. Petter Isaksson
    Jun 14, 2011 @ 13:40

    Är Rodeo en sport så finns här ju likheter! /p

    Reply

  6. Petter Isaksson
    Jun 14, 2011 @ 13:41

    Jag bokar en plats på planet förresten!

    Reply

  7. Gustav Morin
    Jun 15, 2011 @ 08:18

    Boka en plats för Hamnen.se-redaktionen också!

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Jun 15, 2011 @ 08:27

      Kanske bättre att ni arrar? Oliven är en mycket bättre reseledare än vad jag är!

      Reply

  8. Björn N
    Jun 15, 2011 @ 09:32

    Varför inte en A380 förresten? De prominenta gästerna kan checka in i var sin suite och vi som åker i ekonomiklass kan fördriva tiden med spektakulära seglingsfilmer och on-linesegling på LCD-skärmarna…

    Jag vill ha en plats oavsett om det blir en A380 eller en 747:a. (I värsta fall kanske i varje fall en Saab 2000 turbopropp med extra bränsletank.) ;o)

    Reply

  9. Anders D
    Jun 15, 2011 @ 15:06

    Helsida i Metro idag (i GBG i alla fall). Vill man få plats i media är kanske inte båtvalet fel!

    Reply

  10. Patrik Måneskiöld
    Jun 15, 2011 @ 17:15

    Som jämförelse har AC72 dubbla höjden på riggen med fem gånger så mycket kraft i, enligt Oracle design team. Kan bli en hyfsad katapult…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.