Skip to content

21 Comments

  1. Ola
    Aug 31, 2011 @ 09:31

    Kul! Grattis!

    Reply

  2. Clifford
    Aug 31, 2011 @ 09:45

    Låter himla bra, lycka till.

    Reply

  3. Feffe
    Aug 31, 2011 @ 10:01

    Kul, Edmans är grymma. Nu kanske det kommer lite rapporter från VM i H-båt, SM & NM i Express och andra “stora” entypsrace. Det är den potential jag har sett med Blur en tid. Att det inte skrivs ett ord om när en OS-klass som Starbåten seglar SM och ett par unga grabbar som satsar stenhårt vinner tycker jag är tråkigt men kanske framförallt förvånande ? “Svensk segling och kappsegling” innefattar så mycket mera än Tjörn Runt och andra SRS-race. Jag lovar att köpa en ny kompass på happyyachting.se pronto om Ni skriver lite mer om detta :-)

    Som Bloggare är det du Peter som bestämmer innehållet men jag hoppas att du tar den här feedbacken på rätt sätt. // F.

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Aug 31, 2011 @ 10:15

      Bra feedback, Feffe.

      Tyvärr har jag inte orkat göra SSFs och klassförbundens jobb när det gäller att pusha för OS- och entypsklasser. Det bästa vore ju om andra tog tag i detta så att vi fick en mångfald både i rapportering och i den viktiga debatten om svensk segling.

      Men en naturlig följd av samarbetet med Limhamn är så klart att jag funderar på inriktningen på blur.se. Och ingenting är omöjligt :-)

      Reply

      • Feffe
        Aug 31, 2011 @ 11:15

        :-)

        Får väl börja kolla på den där ordern då… Säljer Ni tacktick ? Speedpuck är ju nice men dessvärre får man ju inte segla med GPS…

        Finns det några andra bra alterbativ när det gäller digitala kompasser som kan rekommenderas ? //F.

        Reply

  4. Mattias D
    Aug 31, 2011 @ 10:21

    Kul med Limhamns Skeppshandel, de är sanna seglare och eldsjälar som ger tillbaka till seglingen. Bland annat genom samarbete med Skånes Seglarförbund och andra seglingsorganisationer. Det här har förutsättningar att bli riktigt bra!

    Reply

  5. Mikael
    Aug 31, 2011 @ 10:36

    Kul! Men vem vänder jag mig till när jag vill uppgradera den stående riggen på expressen – HY eller Limhamns?

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Aug 31, 2011 @ 16:49

      Eftersom vi inte har en färdig sådan på Happy Yachting (ännu) så tycker jag du tar det med Peder.

      Reply

  6. Skånepågen
    Aug 31, 2011 @ 11:50

    Hej,

    Den största anlendingen till att jag uppskattat och handlat hos HY är för att “slippa” Limhamnsskeppshandel. Killarna/tjejerna är säkert superbra seglare men servicenivån är diskutabel. Har många gånger åkt därifrån och varit “uppretad” av ointresset och hur de behandlat kunder. Kommentaren om mailsvar var nog min :-)

    Jag hoppas att detta samarbete kan gynna både HY och Limhamnsskeppshandel. Ökad volym/soriment för HY och bättre service/bemötande i Limhamn!

    Lycka till -ser fram till att får en komplett och sercive-minded skeppshandel i södra Sverige!

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Aug 31, 2011 @ 16:56

      Tack – förhoppningsvis kan det bli en win-win. Kan jag bidra så skall jag försöka göra det, även om det är “i den verkliga världen” :-)

      Reply

  7. Erik Barkefors
    Aug 31, 2011 @ 12:16

    Hoppas att Happy Yachting kan behålla sin särprägel och inte bara blir en HY-hörna i en redan etablerad butik.

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Aug 31, 2011 @ 17:09

      Det har varit viktigt för mig att starta Happy Yachting på mitt sätt utan att ta hänsyn till en etablerad verksamhet, med allt vad det innebär. Alla som har drivit förändingsprojekt vet hur svårt det är.

      Nu har vi en tydlig identitet, massor av egna kunder och rejäl närvaro på nätet. Och min ambition är så klart att Limhamns Skeppshandel skall vara den lilla butiken på Happy Yachting ;-)

      Reply

  8. Truls Månsson
    Aug 31, 2011 @ 14:42

    Limhamnsskeppshandel har överlevt sig själv :)

    Reply

  9. Öresund Regatta, AN
    Aug 31, 2011 @ 14:50

    Kul Peter!
    Du gjorde det säkert för att få mig som kund. ;-)

    Reply

  10. Johan Wickman
    Aug 31, 2011 @ 17:13

    Bra initiativ, borde kunna bli en framgångsrik kombination. Lycka till!

    Reply

  11. Hans Johansson
    Aug 31, 2011 @ 20:51

    Grattis snyggt jobbat.

    Reply

  12. kiw
    Aug 31, 2011 @ 21:15

    Lycka till med samarbetet. Hoppas att servicen o kvaliteten kommer att behålla samma höga nivå.

    KIW

    Reply

  13. Claes Redin
    Aug 31, 2011 @ 21:27

    Låter som en smart kombination. Lycka till!

    Reply

  14. Jack Sparrow
    Sep 1, 2011 @ 00:02

    Vem har köpt vem och vad blir skillnaden för kunden?

    Reply

  15. Micke G
    Sep 1, 2011 @ 02:10

    Och hur långt är ett snöre??? Gott jobbat..

    Reply

    • Erik Barkefors
      Sep 1, 2011 @ 06:56

      Ett snöre är antingen tillräckligt långt eller också för kort…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.